امام جمعه قزوین گفت : بیانیه گام دوم انقلاب، مسئله ای است که همه ما باید به آن آگاهی داشته باشیم و بیشتر به آن بپردازیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه همه باید به بیانیه گام دوم انقلاب آگاهی بیشتری داشته باشیم، گفت: امروز در فضایی که انقلاب تثبیت شده است برای تقویت جریان مقاومت و صدور انقلاب باید نسبت به چند عرصه جدی‌تر فکر کنیم، ابتدا عرصه علم و پژوهش است که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و موسسات تحقیقاتی ما در حوزه علمیه قدم‌های تحسین برانگیزی برداشتند، اما باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: معنویت و اخلاق دومین عرصه‌ای است که با الهام گرفتن از بیانیه گام دوم انقلاب باید جدی گرفته شود، زمانی که انقلاب ما اسلامی است ما هم فرزندان قرآن و اهل بیت هستیم باید نهج البلاغه و اخلاق و صداقت و مهربانی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد در زندگی ما حضور داشته باشد که همه این موارد درکنارهم اخلاق و معنویت را تشکیل می‌دهد.

او اضافه کرد: عرصه دیگری که باید در بیانیه گام دوم جدی گرفته شود حوزه اقتصاد است، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی، تکیه بر تولیدات داخلی و حمایت از صنعتگران و کشاورزان عرصه‌هایی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند تا عرصه اقتصاد ایرانی اسلامی رونق پیدا کند و از اقتصاد وابسته نجات پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: عدالت و مبارزه با فساد نیز عرصه دیگری از عناوین ذکر شده در بیانیه گام دوم است که جامعه امروز نیازمند آن است، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم طعم شیرین عدالت را بچشند نباید فساد در جامعه ما رخ نمایی کند، وجود فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی ما شایسته نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: عدالت یعنی مردم ببینند که مسئولان نیز شبیه آن‌ها زندگی می‌کنند و حقوق‌های نجومی و ساختمان‌های چندصد میلیاردی و زندگی اشرافی برایشان معنا ندارد، مردم ساده زیستی مسئولان را می‌خواهند عدالت حق مردم است، ما باید در این حوزه به اهمیت عدالت بپردازیم.

حرف از مذاکره با دشمنی که سردار سلیمانی را ترور کرده، چه توجیهی دارد؟!

او اضافه کرد: موضوع مورد اهمیت دیگر ما توجه به حفظ استقلال و آزادی در کشور است. اینکه شخصی درست پس از شهادت سردار سلیمانی صحبت از مذاکره با قاتل سردار می‌زند و دشمن ما با تکبر خاصی می‌گوید نه مرسی! این ننگ را باید کجا ببریم؟ چه جوابی برای این ننگ داریم؟ آیا ما در برابر شهدای خود شرمنده نیستیم که این ادبیات در جامعه ما شنیده می‌شود؟

خطیب نمازجمعه گفت: جای تاسف است که دشمن ما آمریکا با صراحت اعلام می‌کند که من دستور دادم سردار سلیمانی و همراهانش را ترور کنند، اما هنوز چند روزی از این اتفاق ننگین نگذشته است که وزیر امور خارجه ما حرف از مذاکره با دشمن می‌زند، این موضوع چه توجیهی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: عزت ملی یکی از اصول گام دوم انقلاب محسوب می‌شود، همه کار‌ها را برای ارتقای عزت ملی انجام می‌دهیم و داشتن عزت همان چیزی است که قرآن از ما خواسته و شهدا آن را دنبال می‌کردند و همیشه در جامعه باید حفظ شود.

امام جمعه قزوین گفت: باید در مقابل دشمن مقتدر و سربلند باشیم و هیچگاه ذلت در مقابل دشمن را نمی‌توانیم بپذیریم و عقل، وجدان، شهدا، قرآن و پیامبر این اجازه را به ما نداده اند که در مقابل دشمنان ذلت بپذیریم. ما با عزت زنده هستیم و بدون عزت هیچ نداریم.

«عزت»، با «سازش در مقابل دشمن» جمع نمی‌شود

او اضافه کرد: عزت با سازش در مقابل دشمن جمع نمی‌شود و امکان ندارد بگوییم ما عزت داریم و در کنار آن بخواهیم با دشمنان وحشی و خون‌خوار مذاکره کنیم و بخواهیم که به ما چیزی بدهند!

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کشور نیازمند وزارت امور خارجه فعال است و کشور‌های بسیاری در منطقه نیازمند محصولات ما هستند و باید در این حوزه فعالیت بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای ما عزت نمی‌آورند، افزود: قدرت کشور، ارتباطات درست با کشور‌های اسلامی و استفاده از این فرصت هاست و وزارت امور خارجه باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره ببرد.

او با تأکید بر اینکه روابط خارجی باید با مرزبندی با دشمن صورت بگیرد، ابراز کرد: باید مرز با دشمنان را مشخص کنیم و حواسمان به دوستان خود در جهان باشد.

اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، هدف معامله قرن

خطیب نماز جمعه گفت: هدف معامله قرن این است که بیت المقدس و مسجدالاقصی را اشغال و پایتخت فلسطین را به یک شهر دور منتقل کند تا هویت و شخصیت فلسطینیان از بین برود و در حقیقت خانه فلسطینیان را ویران کنند، اما این آرزو را به گور می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: آن‌ها با این اقدام می‌خواهند ارتباط نوار غزه با کشور‌های اسلامی را ضعیف‌تر کنند و مردم در آن منطقه خلع سلاح شوند و سلاح‌های خود را تحویل مصر دهند و این هم جزو برنامه‌های معامله قرن است.

او افزود: ظاهراً برای فریب مسلمانان می‌گویند شهرک سازی را تعطیل می‌کنیم، اما این یک دروغ بزرگ است و در حقیقت آن‌ها می‌خواهند به جای شهرک سازی، پیرامون بیت المقدس ساختمان هایشان را بسازند تا هم شأن این مکان مقدس را پایین بیاورند و هم بیشتر از شهرک‌سازی‌ها برای خود پایگاه ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نتیجه این اقدامات خصمانه سبب شده است تا فلسطینیان با عزم بیشتری نسبت به گذشته به میدان بیایند و اعتماد فلسطینیان به ایران و مقاومت منطقه بیشتر شود و این اعتماد نسبت به عربستان و کشور‌های همراه با آمریکا از بین برود و فضای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در فلسطین شدت یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: راهپیمایی میلیونی مردم عراق سیلی محکمی به آمریکایی‌ها بود. سقوط هواپیما‌ها و بالگرد‌های آمریکا در افغانستان و عراق، عملیات موفق یمنی‌ها علیه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و عملیاتی که در سوریه به نتیجه رسید نیز سیلی پشت سیلی به صورت آمریکاست.

بازگشت امام خمینی (ره) حماسه بی‌نظیر تاریخی بود

امام جمعه قزوین درباره سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بازگشت امام خمینی (ره) حماسه بی‌نظیر تاریخی بود و خدا را شاکر هستیم که این لطف، عنایت، فتح و پیروزی را نصیب امت اسلامی کرد. با بازگشت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن، دهه مبارک فجر آغاز شد و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به پیروزی کامل رسید.

 او افزود : دشمنان، امام خمینی (ره) را تبعید کردند و نیت آن‌ها این بود که ایشان در تبعید از دنیا برود و با خیال راحت نوکری استعمار را در ایران داشته باشند و رژیم سراسر فساد، ظلم و بیداد را ادامه بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: مردم چشم‌انتظار امام خمینی (ره) بودند و در آن شرایط خوف و خطر، مبارزات زیرزمینی و مخفیانه داشتند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند و با تظاهرات، سختی‌ها و شکنجه ها، کار انقلاب را پیش بردند و خدا عنایت کرده و زمینه بازگشت امام را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: بازگشت امام خمینی (ره) حماسه بی‌نظیر تاریخی بود و خدا را شاکر هستیم که این لطف، عنایت، فتح و پیروزی را نصیب امت اسلامی کرد،  با بازگشت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن، دهه مبارک فجر آغاز شد و انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به پیروزی کامل رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.