جهانپور گفت: ۷۰ ایرانی مقیم ووهان چین پس از بازگشت به کشور به مدت ۲ هفته در یکی از هتل‌های مورد تایید وزیر بهداشت تحت نظر قرار می‌گیرند و پس از تایید سلامت آن‌ها به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره درخواست وزیر بهاشت برای لغو پروازهای چین به ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: شب گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و توصیه هایی در این زمینه سازمان جهانی بهداشت به کشورهای جهان داده شد.

او افزود: سازمان جهانی بهداشت توصیه ها و ملاحظاتی در زمینه پروازها، مسافرت های تجاری و توریستی کردند و قائل به توقف کامل پروازها از و به کشور چین نبودند، تا به این لحظه همه اقدامات لازم در مرزهای هوایی، زمینی، دریایی و جاده ای صورت گرفته و غربالگری های بهداشتی انجام می شود.

تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور نداشتیم

جهانپور گفت: تاکنون مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور نداشتیم اما با در نظر داشتن شرایط ملی، پروتکل ها، دستورالعمل های داخلی و لحاظ کردن شرایط وزیر بهداشت در نامه ای از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا پروازهای به و از چین متوقف شود تا بتوان سرعت انتقال ویروس به کشور را کند کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره وضعیت ایرانیان مقیم چین تصریح کرد: پیگیری ها برای انتقال هموطنان ایرانی از چین به ایران صورت گرفته است و درصدد هستیم با همکاری دستگاه های مسئول و دولت چین تا اوایل هفته آینده ۷۰ ایرانی در ووهان چین را که علاقه مند بازگشت به کشور هستند، با رعایت شرایط بهداشتی به کشور بازگردانیم.

قرنطینه ۲ هفته ای ایرانیان مقیم چین پس از بازگشت به کشور

او افزود: این ایرانیان پس از بازگشت به کشور با پرواز مستقیم یا پرواز یکی از کشورای همسایه با رعایت شرایط ایزولاسیون در یکی از هتل های مورد تایید وزیر بهداشت به مدت ۲ هفته تحت نظر قرار خواهند گرفت و پس از تایید سلامت آنها و طی کردن این زمان، این ایرانیان به آغوش خانواده های خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
امیدوارم حداقل با ویروس کرونا رفت و آمد مسئولین و پولدارها به چین کاهش یابد تا واردات کم شود و رونق تولید در کشور بتواند شکل گیرد
آخرین اخبار