معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون، مجموع مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان از هزار و ۶۷۰ کودک بد و بی‌سرپرست نگهداری می کند.

خراسان رضوی رتبه نخست نگهداری از کودکان بد‎‌سرپرست کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مجموع مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان هم اکنون میزبان نگهداری از هزار و ۶۷۰ کودک بد و بی‌سرپرست هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

او تصریح کرد: هم اکنون ۹۷ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از این کودکان در استان فعالیت دارد که دو مرکز شیرخوارگاه و قرنطینه دولتی و بقیه خصوصی و تحت نظارت این اداره کل هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) نیز ۱۰۰ کودک و شیرخوار داریم که نسبت به سال‌های گذشته به دلیل مدیریت و تسهیل در واگذاری کمتر است.

حقدادی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد کودکان مقیم در مراکز شبه خانواده استان را کودکان بد سرپرست تشکیل می‌دهندکه به دلیل لزوم طی شدن مسیر تصمیم‌گیری محاکم قضایی برای سلب حضانت از والدین و واگذاری به خانواده جدید، مدت و شمار اقامت کودکان در مراکز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.