هواشناسی بوشهر از مواج شدن خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه خبر داده و تاکید کرده که از تردد شناورهای کوچک و تفریحی در این مدت خودداری شود.

آسمان بوشهر بارانی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از یکشنبه تا سه شنبه به علت وزش باد به نسبت شدید شمال غربی خلیج فارس مواج خواهد بود و پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل شمالی ومرکزی به ۱.۵ و در سواحل جنوبی به ۲.۵ متر برسد.

زهرا راستگو توصیه کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی به ویژه شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری پرهیز شود.

او همچنین از نفوذ توده هوای پرفشار و به نسبت سرد در همین مدت خبر داد و افزود: بر این اساس، دمای هوا بین سه تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و با توجه به احتمال ایجاد تنش دمایی به ویژه در ارتفاعات، باید از محصولات کشاورزی مراقبت شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه امروز شرایط جوی و دریایی آرامی دراستان برقرار است، بیان کرد: شنبه و یکشنبه بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان رخ می‌دهد.

راستگو ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود که از شب به تدریج میزان ابر افزایش می‌یابد و فردا در برخی نقاط احتمال بارش خفیف باران وجود دارد.

او گفت: جهت وزش باد نیز امروز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت امروز به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و روی دریا گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ارتفاع موج دریا را در این مدت، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۵۶ بامداد، مد اول ساعت ۱۲:۴۱، جزر دوم ساعت ۱۸:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.