اعتراضات فلسطینیان در مخالفت با توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم موسوم به معامله قرن ادامه یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، اعتراضات فلسطینیان در مخالفت با توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم موسوم به معامله قرن در کرانه باختری اشغالی رود اردن و نوار غزه ادامه یافت و جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری درگیر شدند که به زخمی شدن شماری از فلسطینیان منجر شد.

این در حالی است که شمار زیادی از نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق تماس با فلسطینیان و مناطقی که صحنه اعتراضات و تظاهرات مردمی است، مستقر شده اند.

خبرنگار المنار در گزارشی از کرانه باختری گفت: مناطق متعدد تماس در کرانه باختری، صحنه درگیری بین راهپیمایان و معترضان به معامله موسوم به معامله قرنی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نابودی آرمان فلسطین مطرح کرده است.

درگیری‌ها در الخلیل به زخمی شدن یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی منجر شد.

در شهر رام الله نیز دو نفر زخمی شدند. صد‌ها نفر نیز در طولکرم در راهپیمایی در خیابان‌های این شهر شرکت کردند.

ورودی شمالی شهر بیت لحم نیز صحنه درگیری بود که بر اثر آن هفت نفر زخمی شدند.

محمد لحم، عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت: «معامله قرن به معنای اعلام جنگ است. ترامپ دلال است، اما فلسطین فروشی نیست. این اعتراضات تنها گوشه‌ای از خشم ملت فلسطین است.»

خبرنگار گفت: نظامیان صهیونیست، منطقه دره اردن را که معامله قرن بر الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی صحه گذاشته است به یک پادگان نظامی تبدیل کرده اند علاوه بر اینکه نظامیان صهیونیست در حال اجرای تمرینات نظامی در آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار