فرماندار زاهدان گفت: قانونمداری یکی از شعارهای اصلی ما در بخش انتخابات است که هم کاندیدها و هم طرفداران آنها باید مد نظر قرار گیرند.

قانونمداری یکی از شعارهای اصلی درانتخابات استابوذر  مهدی نخعی فرماندار زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در پیش رو  گفت:انتخابات یک ماموریت ملی است که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی در مدل ملی دارند و مطمئن هستیم بهترین انتخابات را در این استان و به ویژه در زاهدان خواهیم داشت و تیم انتخابات به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

نخعی افزود: شفافیت در بی طرفی محوری ترین سیاست انتخابات است و فرقی نمی کند چه کسی رای می آورد .

او  اظهار داشت: این انتخابات نسبت به ادوار گذشته تفاوت‌هایی دارد به عنوان مثال داوطلبین ثبت‌نام شده در مجلس نهم ۵۳ نفر بود که در مجلس دهم به ۱۰۳ نفر و در مجلس یازدهم به ۱۳۵ نفر رسیده که نشان از یک رشد تقریبا ۳۰ درصدی نسبت به دور قبل دارد.

او  ادامه داد: از لحاظ تفکیک جنسیتی نیز در مجلس نهم یک نفر زن، در مجلس دهم ۹۷ نفر مرد و ۶ نفر زن و در مجلس یازدهم ۱۲۶ نفر مرد و ۹ زن شرکت کردند.

نخعی گفت: تعداد افرادی که در سنوات قبل دارای سابقه نمایندگی بودند و در این دوره نیز ثبت‌نام کردند در مجلس نهم سه نفر، مجلس دهم سه نفر و مجلس یازدهم ۶ نفر هستند.

او بیان کرد: در این دوره چهار نفر لیسانس، ۱۰۶ نفر فوق‌لیسانس و ۲۵ نفر دکتری ثبت‌نام کردند و در رشته حوزوی نیز کسی شرکت نکرد.

فرماندار زاهدان افزود: در هیات های اجرایی از ۱۳۵ نفر سه نفر انصرافی، ۲ نفر رد صلاحیت و ۱۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و در هیات های نظارت نیز ۶۵ نفر رد صلاحیت، ۳۱ نفر عدم احراز و هشت نفر انصرافی بودند.

او گفت: قانونمداری، شفافیت در کار و بی‌طرفی و عدالت محوری مهمترین برنامه در دستور کار ستاد انتخابات استان است و موظفیم زمینه حضور مردم را در این صحنه فراهم کنیم.

نخعی ادامه داد: ۲۴۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۲۰۰ شعبه در زاهدان و بخش مرکزی و ۴۴ شعبه در حوزه نصرت آباد و کورین مربوط به شهرستان خاش است که از این تعداد ۱۷۹ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار می‌باشد و در هر شعبه اخذ رای به طور میانگین ۲۲ نفر شامل اعضای شعب، بازرسین نظارت، نماینده فرماندار و نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند.

 
 
انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار