فعالیت ۴۰۰ مسجد روستایی در لرستان

مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۴۰۰ مسجد فعال روستایی در سطح استان داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۴۰۰ مسجد فعال روستایی در سطح استان داریم.

حجت‎ الاسلام سعید سعیدی ‎نیکو اظهار کرد: در کل لرستان ۲۷۵۰ روستا داریم و ۱۰۵۰ مسجد شهری و روستایی وجوددارد که برخی از این مساجد یا امام جماعت دارند یا خود مردم در آن‎ها نماز اقامه می‎کنند و برنامه‎های فرهنگی نیز در آن‎ها اجرا می‎شود.

او با اشاره به اینکه در مساجد سطح استان ۳۶۰ امام جماعت فعالیت دارند، اضافه کرد: ۱۰۶ امام جماعت مستقر، تعدادی در قالب طرح هجرت از طرف مرکز خدمات و تعدادی امام جماعت‎های معمولی هستند که بیشترین تعداد این ائمه جماعت در شهرستان‎های خرم‎آباد و بروجرد و کمترین تعداد در پلدختر، ازنا و سلسله حضور دارند.

سعیدی ‎نیکو با بیان اینکه ۶۵۰ مسجد فعال شهری و ۴۰۰ مسجد فعال روستایی در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۰۰ امام جماعت در مساجد، ادارات و مدارس مشغول فعالیت هستند.

مسئول امور مبلغین و ائمه جماعات مساجد اداره‎کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه برای تعیین امام جماعت مساجد ابتدا باید یک روحانی متقاضی امام جماعتی باشد و همچنین شرایط منطقه فراهم باشد، اضافه کرد: ممکن است در منطقه‎ای مسجد ساخته شده باشد، اما شرایطی برای اسکان امام جماعت وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید بتواند حق‎الزحمه امامان جماعت را پرداخت کند و از این لحاظ با محدودیت در جذب مواجه است، تصریح کرد: در تمام مساجد فقط توانستیم ۱۴۳ امام جماعت را جذب کنیم که با احتساب نیرو‌های طرح هجرت نزدیک به ۳۰۰ روحانی در مناطق محتلف استان ساکن هستند.

سعیدی نیکو یادآور شد: حدود ۳۵۰ خانه عالم و سوئیت در سطح استان داریم که از این تعداد ۲۵۰ خانه قابل استفاده هستند و بقیه هنوز تکمیل نشده‎اند یا نیاز به تعمیر دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.