هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات

تیم فوتبال منچسترسیتی در ۵ سال اخیر برای خرید بازیکن در فصل نقل و انتقالات هزینه زیادی کرده است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال اروپایی برای خرید بازیکنان مورد نیاز خود مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند. گاهی اوقات این هزینه‌ها با فروش بازیکنان مازاد تیم جبران می‌شود.

در این گزارش به ۱۰ تیمی اشاره می‌کنیم که از سال ۲۰۱۵ بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده اند.

نکته جالب توجه در این فهرست ۱۰ تیمی حضور ۵ تیم انگلیسی است. البته دیدن تیمی مانند برایتون در بین آن‌ها تعجب آور و غافلگیر کننده است. این در حالی است که نام باشگاه‌های بزرگی مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ و لیورپول یا حتی چلسی در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

۱۰ تیمی که بیشترین هزینه را در ۵ سال اخیر داشته اند:

۱ منچستر سیتی با ۶۶۸.۶ میلیون پوند
در طی پنج سال گذشته آن‌ها ۱۶ بازیکن بزرگ را با مبلغی بیش از ۲۰ میلیون پوند خریداری کرده اند. در حالی که در همین مدت سیتیزن‌ها نتوانسته اند فروش گران قیمتی داشته باشند، آن‌ها فقط سه بازیکن را با مبلغی بیش از ۲۰ میلیون پوند فروخته اند. اما دو عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده اند.

هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات


۲ منچستر یونایتد با ۴۸۳.۸ میلیون پوند
این سال‌ها دوران افت یونایتد بوده است. دریافت فقط ۲۰ میلیون پوند یا بیشتر برای سه بازیکن - مورگان اشنایدرلین، آنخل دی ماریا و روملو لوکاکو - در پنج سال تقریباً معجزه بوده است. در همین حال، آن‌ها بازیکنانی مانند شینجی کاگاوا، دی ماریا، نانی، رابین فن پرسی، ممفیس دپای و آندر هررا را با مبالغ گزافی از آن خود کرده اند و در مجموع ۱۲ بازیکن به قیمت ۲۰ میلیون پوند یا بیشتر خریداری کرده اند.
۳ پاری سن ژرمن با ۴۴۴.۶ میلیون پوند
PSG بعد از تمام پول خود صرف خرید نیمار و کیلیان امباپه کرد، نسبتا خست پیشه کرده و در واقع در این فصل با فروش بازیکنان زیاد و صرف مبالغ متوسط برای عبدو دیالو و ادریسا گوی سود کرد. خرید بزرگ آن‌ها - مائورو ایکاردی - در واقع به صورت قرضی وارد تیم شده، اگرچه در صورت انعقاد قرارداد دائمی با او در تابستان آینده، ۶۰ میلیون پوند هزینه خواهد کرد.

هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات


۴ آث میلان با ۴۰۹.۹۴ میلیون پوند
سوء مدیریت موجود در این باشگاه بدان معنی است که آن‌ها بد خریده اند و بدتر فروخته اند. نگرش سران تیم تغییر کرده است - تابستان گذشته ۹۰ میلیون پوند صرفاً برای بازیکنان جوان هزینه شد -، اما هنوز هم بازیکنان گران قیمت بسیار زیاد در تیمی هستند که بیرون از لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است.
۵ بارسلونا با ۳۳۷.۸ میلیون پوند
در ۵ سال گذشته تنها شش باشگاه اروپایی، از فروش بازیکن درآمدی بیشتری باشگاه بارسلونا کسب کرده اند. این تاثیر نیمار است. آن‌ها مبلغ قابل توجهی نیز خرج کرده اند - بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای خرید فیلیپه کوتینیو، عثمان دمبله و آنتوان گریزمان پرداخته اند و احتمالا باز هم پول هنگفتی خرج خواهند کرد، زیرا سرمربی جدید یک مهاجم را برای جایگزینی لوئیس سوارز می‌خواهد.
۶ اینترمیلان با ۳۱۲.۳ میلیون پوند
اینترهیچ فروش واقعی در تابستان گذشته نداشته و صرف ۱۴۰ میلیون پوندی برای خرید روملو لوکاکو و دیگر بازیکنان برای کسب اولین قهرمانی در ده سال گذشته، تحت هدایت آنتونیو کونته، باعث شده نراتزوی در این جدول در رتبه‌ها بالا قرار بگیرد. این تیم ایتالیایی در ماه ژانویه هم ۲۰ میلیون پوند برای کریستین اریکسن پرداخت.

هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات


۷ آرسنال با ۲۹۲.۶۴ میلیون پوند
توپچی‌ها در این دوره ۹ بازیکن را با قیمت ۲۰ میلیون پوند یا بیشتر خریداری کرده اند و هیچ یک از این بازیکنان بیشتر از آنچه که آرسنال برای آن‌ها هزینه کرده، ارزش پیدا نکردند. در این دوره، آن‌ها سرگ گنابری، جک ویلشر، ووچک شزنی و آرون رمزی را در بهترین حالت خیلی ارزان از دست داده اند تا پول مناسبی برای خرید الکس آکسلید-چمبرلین، تئو والکات، الیویه ژیرو و الکس ایووبی به دست بیاورند.
۸ یوونتوس با ۲۸۸.۵ میلیون پوند
از سال ۲۰۱۵ به بعد فقط درآمد موناکو از فروش بازیکن بالاتر یوونتوس بوده است و ۸ بازیکن با حداقل ۲۰ میلیون پوند از این باشگاه خارج شده اند و در این دوره است که می‌بینیم آن‌ها بر فوتبال ایتالیا مسلط شده اند.

هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات


البته پول‌هایی هم خرج شده است – عمدتا برای خرید کریستیانو رونالدو، پائولو دیبالا، گونزالو ایگواین و ماتیاس د لیخت
بانوی پیر از سال ۲۰۱۵ به بعد، چهار قهرمانی سری آ، سه کوپا ایتالیا را بدست آورده و ۲ بار هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.
۹ اورتون با ۲۵۰.۵ میلیون پوند
تغییر پیاپی مربیان و به تبع آن فلسفه‌ی کاری باعث شده اورتون در حقیقت بیش از آرسنال (و تاتنهام) خرج کرده باشد. در طول این پنج سال چهارده بازیکن با رقمی بیش از ۲۰ میلیون پوند جذب شده اند.

هزینه‌های سرسام آور تیم‌های فوتبال اروپایی در فصل نقل و انتقالات


۱۰ برایتون ۲۲۹.۴۵ میلیون پوند
آن‌ها در طی ۵ سال گذشته هیچ بازیکنی را به قیمت بیش از ۳.۵ میلیون پوند به فروش نرسانده اند. طی این مدت فقط چهار باشگاه انگلیسی هزینه خالص بالاتری نسبت به آلبیون صرف خرید بازیکن کرده اند.
جهانبخش، تروسارد و وبستر از جمله خرید‌های گران قیمت این باشگاه بوده اند. برایتون برای خرید جهانبخش ۱۷ میلیون پوند پرداخت کرد و با ۲۰ میلیون پوند وبستر را به خدمت گرفت.


بیشتر بخوانید:

 تلاش بارسلونا برای انتقال قرضی ستاره آرسنال

تغییر موضع کاوانی برای ماندن در پاریس


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۰:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
نه که تیمای ایرانی صرفه جویی میکنن...هرچی پول فوتبال میبزه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
لیورپول، ریال، بارسلون میان کشورهای بغل دست ما فوتبال بازی میکنن، آدم حال میکنه، اگر بیان کشور خودمون که ظرفیت فوتبالیمون خیلی بیشتره، چه کیفی می داد، چی شد که اینجوری شد که نمی تونیم حال کنیم، نمی تونیم کیف کنیم؟ واقعا چی میشه که اینجوری میشه؟
آخرین اخبار