راه اندازی مرکز افق با هدف اقشار آسیب پذیر کاشان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت:با راه‌اندازی مرکز افق آستان مقدس امامزاده ولی بن موسی الکاظم (ع) فعالیت‌های اجتماعی این مرکز در سطح گسترده در منطقه راوندکاشان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسلم محمودزاده رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تشریح کرد: با راه‌اندازی مرکز افق آستان مقدس امامزاده، ولی بن موسی الکاظم (ع) از چند ماه پیش تاکنون، برابر دستورالعمل‌های سازمانی فعالیت‌های اجتماعی مرکز افق این آستان مقدس در سطح گسترده در منطقه راوند آغاز شد.

اوافزود: این مرکز افق که به کوشش هیات امنا و مدیریت آستان مقدس راه‌اندازی شد، در حال اجرای برنامه‌های اجتماعی است و اهدای نزدیک به ۲۵ عدد کارت هدیه به اقشار آسیب‌پذیر به ارزش ۲۵ میلیون ریال از جمله اقدام‌هایی است که صورت گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان بیان کرد: توزیع سه مرحله جهیزیه با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال و نزدیک به ۴۰۰ بسته ارزاق حمایتی شامل گوشت، برنج، روغن، رب، برنج، ماکارونی و سویا با ارزش افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال در منطقه راوند در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با عنوان تبرکات فاطمی از دیگر اقدام‌هاست.

او مددکاری اجتماعی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی (سبد معیشتی و توزیع ارزاق) بین نیازمندان، ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست، کمک به ترک اعتیاد و ارایه آموزش‌های لازم، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، ایجاد مرکز‌های تخصصی مشاوره خانواده، برپایی کلاس‌های سبک زندگی اسلامی و راه‌اندازی مهد‌های قرآنی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

محمودزاده اضافه کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت مادی و معنوی از خانواده آنها، کمک به تهیه جهیزیه و ازدواج زوج‌های جوان کم‌برخوردار، ایجاد نشاط اجتماعی در قالب اردو‌های خانوادگی، حمایت مالی و معنوی بیماران نیازمند و ایجاد گروه‌های جهادی برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ساکنان محدوده بقعه متبرکه و فرآتر از آن در شهرستان از جمله وظایف و اقدامات مرکز افق آستان مقدس امامزاده، ولی بن موسی الکاظم (ع) است.

او تاکید کرد: این گونه مراکز وظیفه تقویت نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقعه‌ها و اماکن متبرکه با رویکرد استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بقعه‌ها به عنوان قطب‌های فرهنگی و زیارتی در کنار رعایت ارزش‌های اسلامی و توجه به بیانیه گام دوم بر اساس اولویت‌بندی و زمان‌بندی را برعهده دارند.

طرح افق تاکنون در چهار بقعه متبرکه آستان مقدس امامزاده علی بن باقر (ع) مشهداردهال، سلطان امیراحمد کاشان، امامزاده ابراهیم فین و، ولی بن موسی (ع) راوند راه‌اندازی شده است.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.