شبکه سعودی العربیه مدعی شد گروه‌های عراقی بر سر انتخاب «محمد توفیق علاوی» برای سمت نخست‌وزیری توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سعودی العربیه امروز در خبری مدعی شد گروه‌های عراقی بر سر انتخاب «محمد توفیق علاوی» برای سمت نخست‌وزیری این کشور توافق کرده‌اند.

این شبکه در گزارش خود مدعی شد: چهارشنبه شب برخی منابع به شبکه العربیه و الحدث اعلام کردند که نام نامزد نخست وزیری عراق قطعی شده و بزودی «محمد توفیق علاوی» مأمور تشکیل دولت خواهد شد.

این شبکه در ادامه گزارش خود اعلام کرد: در مقابل، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق با این نامزد مخالفت کرده است. همچنین حیدر العبادی، نخست وزیر موقت عراق اعلام کرده است در هر توافقی بر سر انتخاب نخست‌وزیر عراق بی‌طرف خواهد بود. وی صبح روز گذشته در توییتی نوشت همچنان از نامزدی حمایت می‌کند که از اعتماد مردم برخوردار باشد.

اخبار ضد و نقیض در خصوص توافق بر سر گزینه علاوی در حالی بیان می‌شود که برخی خبر‌ها از واکنش مخالفت آمیز با نامزدی علاوی حکایت دارد؛ بطوری که پس از اعلام غیر رسمی نام وی، برخی تجمع‌ها در میدان بغداد شکل گرفت و مخالفان شعار «محمد علاوی مردود است» را سر دادند.

اختلاف‌ها بر سر نخست وزیری عراق در حالی است که این کشور نزدیک به دو ماه است که پس از استعفای عادل عبدالمهدی در ماه نوامبر، در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد. برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در نامه‌ای خطاب به تشکل‌های سیاسی تهدید کرد در صورتی که تا روز شنبه پارلمان نامزدی را برای این سمت معرفی نکند، خود وی بطور یکجانبه جانشین عادل عبدالمهدی را معرفی خواهد کرد.

در نامه برهم صالح خطاب به تشکل‌های سیاسی آمده بود: در صورتی که فراکسیون‌های ذی ربط مسأله نامزد (نخست وزیری) را تا موعد شنبه اول فوریه ۲۰۲۰ قطعی نکنند، لازم می‌بینم تا از اختیارات قانون اساسی خود استفاده کرده و در چارچوب مشاوره‌هایی که با نیرو‌های سیاسی داشته ام، فردی را که بیشترین محبوبیت را در میان نمایندگان و مردم دارد، به عنوان نخست وزیر معرفی کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مسائل عراق هیچ ربطی به ما ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
مسائل ما چی؟ به آمریکا ربط داره؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بزودی امریکا تفاوت بین ایران و ژاپن را خواهد فهمید. در این منطقه جایی مانند اوکیناوا نداریم. امریکا اگر با زبان خوش نرفت با موشک و خمپاره وتوپ مجبور به رفتن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۱۸:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار