مهم‌ترین حوادث امروز نهم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز نهم بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق در"خمینی شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت اطلاعاتی اطلاع پیدا کردند، فردی بدون داشتن مجوز اقدام به استخراج ارز دیجیتال بوسیله تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارخانه متروکه می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

اوافزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه ۲۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ "جعفری نژاد" ارزش این دستگاه‌ها را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرده و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل ویا به صورت غیر مجاز از پشت کنتور برق اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه‌ها می‌کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

 

کشف ۸۰۰ میلیون ریال پارچه قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه خودروی پراید توسط ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی توقیف شد.

وی افزود: این خودرو حامل ۸۰ ثوب پارچه‌های مجلسی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه، ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۸۰۰ ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در نایین

سرهنگ "ایرج کاکاوند" فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از کامیون که حامل گندم بود، تعدادی دوک خارجی نخ و در بازرسی از اتوبوس یک دستگاه تلوزیون ال‌ای دی و ۲۴ جفت کفش خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شدند.

این مقام انتظامی افزود: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۱۶۰ میلیون ریال اعلام شده است.
سرهنگ کاکاوند بیان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

ناکامی مسافر هوایی اصفهان در خروج ۵۰۰ قرص متادون

سرهنگ ذبیح الله دلاور رئیس پلیس فروگاه شهید بهشتی اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مستقر در گیت بازرسی با هوشیاری بالای خود حین کنترل وسایل بار مسافران یکی از پرواز‌های خروجی متوجه وجود اشیایی مشکوک شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران در بازرسی دقیق از وسایل بار این مسافر، موفق شدد ۵۰۰ عدد قرص متادون، یک عدد وافور زینتی، ۲ عدد حقه وافور به همراه انبر و سوزن مربوطه که به شکلی ماهرانه در زیر وسایل همراه جاسازی شده بود را کشف کنند.

رئیس پلیس فروگاه شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه ماموران با هوشیاری بالای خود این قاچاقچی را در عملی کردن نقشه خود ناکام گذاشتند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

توقیف ماکسیما با بیش از ۹۷ میلیون ریال خلافی در کاشان

  سرهنگ علی قربانی سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان ، گفت: ماموران پلیس راهور این شهرستان در راستای اجرای طرح انضباط اجتماعی،  هنگام کنترل خودروهای سطح شهر کاشان،  یک دستگاه خودرو سواری ماکسیما را به علت حرکت با سرعت غیرمجاز متوقف کردند.
او، افزود : پس از استعلام از پلاک خودرو مشخص شد این وسیله نقلیه دارای بیش از ۹۷ میلیون ریال خلافی است که در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ مبنی بر پرداخت دیون معوق دولتی این خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گفته او، باتوجه به اینکه پلیس برابر قانون از ادامه حرکت خودروهای بالای یک میلیون تومان خلافی جلوگیری خواهد کرد مالکان خودروها با استعلام از سایت راهور ۱۲۰ می توانند نسبت به اطلاع از وضعیت خلافی خودروی خود اقدام کنند.
 
انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.