زخمی شدن فلسطینی‌ها به دست نظامیان صهیونیست‌ در تظاهرات علیه معامله قرن

در تظاهراتی که شب گذشته در کرانه باختری پس از رونمایی از معامله قرن در مخالفت با آن صورت گرفت نظامیان صهیونیست ده فلسطینی را زخمی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سربازان صهیونیست ده نفر از فلسطینیان را که شب گذشته پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت با آن به خیابان‌ها آمده بودند با گلوله‌های پلاستیکی هدف قرار دادند و زخمی کردند.

این طرح که از مدت‌ها پیش برای آن تبلیغ شده بود و به ادعای واشنگتن و تل‌آویو برای حل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل است سه شنبه شب در کاخ سفید و بدون حضور طرف‌های فلسطینی رونمایی شد، طرحی که با خشم شدید از سوی بسیاری از جمله فلسطینی‌ها مواجه گشت.

مردم در کرانه باختری در اعتراض به چنین طرحی به خیابان‌ها آمدند که به گفته جمعیت هلاح احمر فلسطین سربازان اسرائیلی در ورودی شمالی شهر البیره با گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های اشک‌آور آن‌ها را هدف قرار دادند.

در بیانیه‌ای که هلال احمر فلسطین در این خصوص صادر کرده آمده است: «بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی ۵ نفر زخمی شدند، سه نفر دچار سوختگی شدند و دو نفر نیز تحت تاثیر گاز اشک‌آور قرار گرفتند.»

طرح به اصطلاح صلح ترامپ به طور یک جانبه همه قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل درباره مسئله فلسطین را لغو می‌کند و هر آنچه را که اسرائیل خواستار آن است به آن تقدیم می‌کند. هزاران نفر از معترضان به رونمایی رسمی از این طرح در فلسطین، عمان و اردن به خیابان‌ها رفتند. همچنین هشتگ فلسطین آزاد (#FreePalestint) در توئیتر در سراسر جهان ترند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار