مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است.

تجهیز ۷۲ درصد از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به ابیاری نوینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ایمان پژمایه مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است.

او افزود: امسال ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز زمین‌های کشاورزی استان به آبیاری نوین مصوب شده که تا کنون ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با اختصاص بقیه اعتبار تا پایان سال ۷ هزار هکتار دیگر به این سامانه مجهز می‌شود.

ایمان پژمایه افزود: صد و ده هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که ۷۲ درصد اراضی استان است.

او گفت: هرمزگان رتبه نخست در اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در کشور را دارد.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان افزود: صرفه جویی در مصرف آب، استفاده کمتر از کارگر و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی از مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.