مقایسه دقیق پیام‌رسان‌های ایرانی با رقبای خارجی

در این گزارش نگاهی به تمام نقاط قوت و معایب پیام‌رسان‌های ایرانی داریم و آن‌ها را با برخی از شناخته شده‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا مقایسه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای امروزی همه چیز حول محور ارتباطات می‌گذرد، افراد از تمامی نقاط دنیا همواره با یکدیگر در حال تبادل اطلاعات هستند و این کره خاکی دیگر به یک دهکده کوچک تبدیل شده است. یکی از بزرگ‌ترین ابزار‌ها برای ایجاد ارتباط با سراسر دنیا برنامه‌های پیام‌رسان هستند. پیام‌رسان به برنامه‌ای گفته می‌شود  که به کاربر قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های مختلف از قبیل متن، تصویر، پیام‌های صوتی و انواع پوشه‌ها را می‌دهد. برنامه‌های پیام‌رسان یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند که بیش از سه میلیارد کاربر را به خود اختصاص داده‌اند. از معروف‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به واتس‌اپ، تلگرام، وایبر و لاین اشاره کرد. ما امروز به مقایسه این برنامه‌ها با پیام‌رسان‌های ایرانی پرداخته‌ایم تا متوجه شویم سازندگان ایرانی در چه مواردی ضعف و در چه مواردی، نسبت به رقبای خارجی خود، قدرت بیشتری دارند.


پیام‌رسان آیگپ

.

یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی آیگپ است که مانند هر پیام‌رسان پیشرفته دیگری به کاربران خود امکان ارسال پیام‌های شامل متن، عکس، ویدیو، فایل صوتی و پوشه‌های مختلف را می‌دهد. اولین انتشار این برنامه به آبان ماه سال ۹۴ بازمی‌گردد. برنامه آیگپ یکی از اولین پیام‌رسان‌های ایرانی است که قابلیت تماس صوتی و تصویری را در اختیار کاربران قرار داد.

مزایای پیام‌رسان آیگپ

این برنامه در کنار " گپ " از معدود برنامه‌های ایرانی هستند که از قابلیت تماس صوتی و تصویری برخوردارند. این برنامه همچنین از قابلیت‌هایی مانند کیفپول، امکان کارت به کارت کردن، استعلام و پرداخت قبوض ، سیستم هواشناسی پیشرفته، مشاورین تغذیه و ربات‌های دیگر نیز برخوردار است. گفتنی است که سیستم دسته بندی موضوعات مختلف در این برنامه به خوبی رعایت شده و دسترسی افراد، بسیار گسترده و آسان است. اما یکی از مهم‌ترین مزایای این برنامه، در کنار متن باز بودن، استاندارد رمزگذاری پیشرفته آن است که برای رمزگذاری متقارن مورد استفاده قرار می‌گیرد، این قابلیت به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با ساخت کد تصادفی و ارسال آن به سرور اصلی امنیت پیام‌های خود را بالا ببرد چرا که پس از این عمل تمامی پیام‌های رد و بدل شده با یک کد مشخص محافظت می‌شوند. گفتی است که پیام‌رسان آیگپ اولین پیام‌رسان ایرانی است که قابلیت استیکر متحرک و بومی را برای کاربران خود فراهم کرد.

.

معایب پیام‌رسان آیگپ

یکی از واضح‌ترین ایرادات وارده به این برنامه تشابه اسمی با برنامه گپ است که ابتدا در سال ۹۳ ساخته شد. همچنین می‌توان گفت طراحی ظاهری رابط کاربری آنقدر‌ها که باید مورد توجه قرار نگرفته است، این مسئله در قسمت ارسال پیام و در قالب گنجایش متن قابل لمس‌تر است. البته باید یاد‌آوری کرد که طراحی قسمت آیلند از سبک راضی کننده و زیبایی برخوردار است و بیشتر ایراد به قسمت‌های ارسال پیام مربوط می‌شود.


پیام‌رسان وایبر

.وایبر از اولین برنامه‌های پیام‌رسانی است که به دنیا معرفی شد. این برنامه در تاریخ ۲ دسامبر سال ۲۰۱۰ توسط چهار همکار اسرائیلی به صورت رسمی آغاز به کار کرد. گفتنی است که برنامه وایبر در سال ۲۰۱۴ توسط یک شرکت ژاپنی خریداری شد.

مزایای پیام‌رسان وایبر

این برنامه شامل ابتدایی‌ترین امکانات هر پیام‌رسان می‌شود. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به امکان ایجاد تماس صوتی و تصویری، ارسال استیکر و اموجی اشاره کرد. گفتنی است که برخی از استیکر‌های این برنامه پولی هستند.

.

معایب پیام‌رسان وایبر

سادگی و عدم پیشرفت راضی کننده در طی سال‌های گذشته و نیاز به پرداخت هزینه برای برخی از استیکر‌ها از مشکلات کوچک، اما قابل توجه این برنامه هستند.


پیام‌رسان سروش

.شرکت سروش ابتدا در بهمن سال ۹۴ به طور آزمایشی یک نسخه از این  برنامه را به بازار عرضه کرد. پس از گذشت تقریبا یک سال سازندگان تصمیم گرفتند تا از این برنامه به طور رسمی رونمایی کنند. گفتنی است که این برنامه با حمایت صدا و سیما شروع به کار کرد، اما در سال ۹۷ تصمیم گرفت تا فعالیت خود را به صورت مستقل ادامه دهد.

مزایای پیام‌رسان سروش

اپلیکیشن سروش در کنار قابلیت‌های کلیدی مانند تماس تصویری، استفاده از ربات‌ها، اینترنت یک سوم و ویترین از ویژگی پخش زنده نیز برخوردار است که تقریبا می‌توان گفت در هیچ پیام‌رسان دیگری دیده نشده است. این قابلیت خلاقانه به کاربران اجازه می‌دهد تا در زمان‌های مختلف به رادیو و تلویزیون ملی دسترسی داشته باشند. گفتنی است که امکان استفاده از بازی‌های مختلف لذت را برای کاربران افزایش می‌دهد.

.

معایب پیام‌رسان سروش

این برنامه نیز همانند ایتا از رابط کاربری مشابه‌ای با تلگرام برخوردار است.افت سرعت نیز از ایراداتی است که کاربران بیشترین شکایت را از آن داشته‌اند.


پیام‌رسان لاین

.لاین یکی دیگر از پیام‌رسان‌ها است که در بین کاربران ایرانی مورد توجه قرار گرفت. این برنامه در سال ۲۰۱۲ در ژاپن راه‌اندازی شد و پس از دو سال به بزرگ‌ترین پیام‌رسان این کشور تبدیل شد. این برنامه بر روی سیستم عامل‌های مک، ویندوز، اندروید و iOS قابل اجرا است.

مزایای پیام‌رسان لاین

قابلیت سفارش تاکسی، پرداخت‌های مالی، سفارش غذا، دسترسی به اخبار و برنامه تلویزیونی در برخی کشور‌ها از امکانات این برنامه است.

.

معایب پیام‌رسان لاین

از معایب اصلی این برنامه تاخیر در اجرای برخی از جلوه‌های تصویری و استیکر‌ها است. البته باید به این امر نیز اشاره کرد که قابلیت‌های اصلی این برنامه در تمامی کشور‌ها قابل استفاده نیست. این برنامه از قابلیت اجرا بر روی صفحات وب پشتیبانی نمی‌کند و همچنین از فضای ابری برخوردار نیست.


پیام‌رسان ایتا

.برنامه ایتا از برنامه‌های نوپای ایرانی است که در سال ۹۶ توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن منتشر شد. این برنامه نه تنها بر پایه فضای ابری ساخته شده بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک لحضه بتوانند از چند دستگاه به صورت همزمان استفاده کنند. در صفحه اصلی این سایت نوشته شده است: " پیام‌رسان ایتا با هدف برآوردن کلیه نیاز‌های کاربران ایرانی در یک برنامه پیام‌رسان طراحی شده است".

مزایای پیام‌رسان ایتا

واضح‌ترین مزیت ایتا استفاده از فضای ابری و ذخیره سازی پیام‌ها در کنار قابلیت مولتی پلتفرم است. اما نکته جالب‌تر آن است که این برنامه به کاربران خود وعده کاهش ۶۶% از حجم اینترنت را می‌دهد. به گفته صفحه رسمی این برنامه تنها یک سوم حجم اینترنت در زمان استفاده از ایتا محاسبه می‌شود. این برنامه، در کنار ربات‌ها کارآمد، API مختلفی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

.

معایب پیام‌رسان ایتا

عدم خلاقیت در طراحی رابط کاربری و شباهت ظاهری به تلگرام از ایرادات این برنامه است که البته به گفته سازندگان هدف از این عمل ایجاد ارتباط ساده‌تر و زودتر با کاربران بوده است. همچنین لازم به ذکر است که سرعت ارسال کد ورودی برنامه گاهی اوقات کم می‌شود.


پیام‌رسان واتس‌اپ

.واتس‌اپ یک برنامه پیام‌رسان فوری محسوب می‌شود که توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده، این برنامه در حال حاضر از زیر مجموعه‌های فیسبوک است. واتس‌اپ در ژانویه سال ۲۰۱۴ برای تمامی سیستم عامل‌ها منتشر شد. این در حالی است که برنامه واتس‌اپ از سال ۲۰۰۹ در برخی کشور‌ها در دسترس قرار داشت. این برنامه فعالیت خود را در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ بر روی گوشی‌های ویندوز پایان داد.

مزایای پیام‌رسان واتس‌اپ

سرعت بالا در ارسال و دریافت پیام‌ها از نکات مورد توجه کاربران در این برنامه بوده است. رابط کاربری ساده، اما دل‌نشین برنامه واتس‌اپ امکان استفاده را برای تمامی کاربران آسان ساخته و افراد در تمامی سنین توانایی درک محیط ساده این برنامه را دارند.

.

معایب پیام‌رسان واتس‌اپ

از واضع‌ترین معایب واتس‌اپ عدم پشتیبانیی از فضای ابری است و این امر باعث می‌شود برنامه واتس‌اپ هر چند وقت یک بار نیاز به ایجاد پشتیبانی داشته باشد که گا‌ها مدت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین با وجود سابقه بد فیسبوک در فروش اطلاعات کاربران این امر احساس امنیت را از کاربران سلب می‌کند. گفتی است که سادگی زیاد این برنامه در طولانی مدت باعث دل‌زدگی و خستگی کاربر می‌شود چرا که عدم امکان استفاده از قابلیت‌های متفاوت فرد را از لحاظ ذهنی در یک فضای سوت و کور قرار می‌دهد. عدم امکان استفاده از نسخه نصب شده بر روی رایانه‌های شخصی بدون فعال بودن نسخه گوشی برنامه از مسائلی است که در زمان‌های ضروری استفاده از واتس‌اپ می‌تواند واقعا ازار دهنده باشد.


پیام‌رسان گپ

.از اوایل سال ۹۳ شرکت فناوری اطلاعات توسعه سامان، پلتفرم پیام‌رسان خود را بر پایه پروتکل AMQP تولید کرد و در نیمه دوم سال ۹۳ توانست برنامه گپ را رسما عرضه کند. این پیام‌رسان برای سیستم عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و صفحات وب قابل اجرا است. یکی از نکات قابل توجه این برنامه وجود حساب کاربری رسمی رئیس جمهور وقت ایران است.

مزایای پیام‌رسان گپ

این برنامه فضای به‌خصوصی به نام دنیای گپ دارد که مانند ویترین و آیلند عمل می‌کند. وجود این قابلیت در برنامه گپ امکان دسترسی به بخش‌های مختلف را به شدت آسان می‌سازد. امکان برقراری تماس تلفنی و تصویری از دیگر قابلیت‌های این برنامه است که در کنار امکانات دیگر مانند درخواست و ارسال پول، امکان خرید شارژ، پرداخت قبوض و تعیین رمز عبور به تکامل برنامه کمک بسیاری می‌کند. لازم به ذکر است که این برنامه در کنار برنامه بله از اپلیکیشن‌های ایرانی هستند که از رابط کاربری مناسبی برخوردارند و تلاش داشته‌اند که خلاقیت را در تولید محتوای خود حفظ کنند.

.

معایب پیام‌رسان گپ

رایج‌ترین مشکل در بین تمامی برنامه‌های ایرانی افت سرعت لحضه‌ای آن‌هاست. می‌توان دلیل این امر را نو پا بودن برنامه‌های ایرانی دانست، اما متاسفانه این مسئله یکی از مهم‌ترین مسائلی است که یک کاربر به آن توجه دارد. در ادامه به نظر می‌آید برنامه گپ گا‌ها توانایی پاسخگویی به حجم بالای کاربران را ندارد و این مسئله باعث می‌شود برنامه غیر فعال شود. اگر این مشکلات در پیام‌رسان ایرانی گپ حل شوند می‌توان گفت که برنامه بله و گپ از بی نقض‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان هستند که پتانسیل رقابت با اپلیکیشن‌های خارجی را دارند.


پیام‌رسان تلگرام

.تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که بر پایه فضای ابری ساخته شده، این برنامه بر روی سیستم عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا است. تلگرام یک برنامه با متن باز محسوب می‌شود که البته اخیرا متن کد‌های نوشته شده در نسخه‌های جدید آن دیگر به سرعت در فضای مجازی در دسترس قرار نمی‌گیرد. اپلیکیشن تلگرام ابتدا در سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی به دنیا معرفی شد.

مزایای پیام‌رسان تلگرام

وجود انواع ربات‌ها، کانال‌ها و برچسب‌های مختلف از قابلیت‌های محبوب این برنامه است. امکان برقراری تماس صوتی و ذخیره سازی پیام‌ها در فضای ابری از دیگر امکانات مهم این برنامه هستند. تلگرام همچنین دست کاربران خود را برای شخصی سازی محیط رابط کاربری باز گذاشته است و این یکی از دلایل ایجاد احساس راحتی با مخاطبینش بوده است.

.

معایب پیام‌رسان تلگرام

ساده‌ترین ایراد این برنامه عدم وجود قابلیت تماس تصویری است که در برنامه‌های پیام‌رسان بیشتر از تماس صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان حذف کردن پیام دیگران در قسمت پیام شخصی از دیگر ایرادات این برنامه است که منتقدان فراوانی دارد. از آنجا که محتویات رد و بدل شده در این دوران به اندازه یک مدرک می‌توانند مفید باشند، چنین قابلیتی واقعا حریم شخصی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این برنامه همچنین در سال ۲۰۱۵ تحت سوءاستفاده داعش قرار گرفت و باعث شد این گروه تروریستی عضو کانال‌های تلگرامی‌اش را تا ۹۰۰۰ نفر افزایش دهد. علت این سوءاستفاده آن بود که تلگرام در ابتدا از حذف کردن محتوای برنامه‌های داعش خودداری کرده بود.


پیام‌رسان بله

.برنامه بله در شهریور سال ۹۵ با حمایت بانک ملی ایران را اندازی شد. در نتیجه با حمایت بانک ملی، این برنامه خود با شعار "پیام‌رسان با امکانات مالی" وارد بازار شد. می‌توان گفت برنامه بله یکی از کامل‌ترین پیام‌رسان‌های ایرانی است و تقریبا از تمامی امکانات موجود در انواع پیام‌رسان‌های جهان بهره می‌برد. امکاناتی همانند ارسال متن، تصاویر و انواع پوشه‌ها با سرعت بالا از قابلیت‌های اولیه این برنامه هستند.

مزایای پیام‌رسان بله

بیشتر مزایای این برنامه به مسائل بانکی مربوط می‌شود. قابلیت‌هایی مانند کیف پول، درخواست پول، تسهیلات مسکن، خرید بسته‌های اینترنتی و چندین قابلیت دیگر در بخش بانک من برنامه را به یک اپلیکیشن بانکی کامل تبدیل کرده است. قابلیت‌هایی مانند مولتی‌پلتفرم و مکان نما از دیگر نکات مثبت این برنامه هستند. همچنین امکاناتی از قبیل مخفی کردن آخرین بازدید، قطع اتصالات متفرقه به حساب و قابلیت رمزگذاری بر روی دسترسی‌ها امنیت برنامه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

.

معایب پیام‌رسان بله

افت سرعت و قطعی برنامه در برخی مواقع موجب می‌شود شخص لذت ارسال پیام با سرعت بالا تا لحظاتی پیش را به کلی فراموش کند. همچنین عدم وجود امکان تماس صوتی و تصویری از قدرت برنامه کم می‌کند.


سخن پایانی

اگر از روز‌های آغازین شهرت پیام‌رسان‌ها، از این برنامه‌ها استفاده می‌کردید حتما به یاد دارید که اکثر ابربرنامه‌های امروز در سال‌های آغازین از کیفیت کنونی خود برخوردار نبوده‌اند. علت پیشرفت هر برنامه همواره تقاضای بیشتر در کنار آزمون و خطا‌های مختلف بوده است. همچنین گفتنی است که در دسترس بودن فناوری روز و سرور‌های مناسب از شرایط مهم در ساخت و پرورش یک سیستم پیام‌رسانی خوب است. در نتیجه ایرادات مشاهده شده در اکثر برنامه‌های ایرانی، که عموما به کندی سرعت خلاصه می‌شوند، امری طبیعی در سال‌های اول هر برنامه دیده می‌شود. واضح است که در صورت اعلام حمایت‌های بیشتر از سوی مردم و نهاد‌های مختلف برنامه نویسان و سازندگان اپلیکیشن‌های ایرانی انگیزه بیشتری برای توسعه و بهبود برنامه‌های خود خواهند داشت.

گزارش از محمد امین وصالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Tdz
۲۳:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کدام شبکه اجتماعی ایرانی مثل تلگرام فضای ابری برای نگه داری فایل های شخصی را دارد
Iran (Islamic Republic of)
یار امام و رهبری
۱۷:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
سلام ، پیام رسان سروش پلاس یک پیام رسان ایرانی پرمخاطب و پرقدرت است که یک رابط کاربری بومی و اختصاصی دارد و تمام پیام های ارسال شده در این پیام رسان را شما تا چندسال و حتی چند قرن دیگر می توانید دانلود کنید ، یعنی فضای ابری دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۰۹:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من از پیام رسان بله استفاده می کنم . من تولید کننده محتوا در فضای مجازی هستم و با کمک قابلیت های منحصربه‌فرد پیام رسان بله کسب درآمد می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
تلگرام در نسخه جدید تماس تصویری داره ولی فیلتره
Iran (Islamic Republic of)
msh
۱۶:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
این مقاله چرا آپدیت نمیشه؟ الان سروش پلاس هم امکان پیام صوتی تصویری داره هم فضای ابری تاحالا حد اعقل برا من پیشن نیومده که یه پیام تو سروش پلاس نیاد سرعتشم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
حیف سروش که آرمش کپی آرم توییتره !
Iran (Islamic Republic of)
qartal
۱۷:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
استفاده از پیام رسان های داخلی چند وقتی است که شده یکی از دغدغه ها و مساله هاب من ، تو گوشیم همه پیام رسان های داخلی رانصب کردم و تو کدوم حداقل عضویت چند کانال و چت فردی و گروهی و تماس و .... داشته ام و تا جایی که توانسته ام از دوست و فامیل و همکاران هم خواستم حداقل یکبار از هر کدوم از پیام رسان های داخلی استفاده کنند حتی گروه مربوط به همکاران و چند گروه خانوادگی رو هم به اصرار من از تلگرام انتقال دادیم به یکی از پیام رسان های داخلی فقط و فقط برای حمایت از پیام رسان های داخلی و جوانان خلاق کشورم
اما چند نکته لازم به یاد آوری است
۱ عزیزان حداقل یکبار از پیام رسان های داخلی در مدت یکماه در کنار تلگرام و اتساع استفاده کنند متوجه می شوند که استفاده از اونها در بعضی موارد دست کمی از سایر پیام رسان ها نداره
(البته جسارت نکردم و این یه پیشنهاد بود )
2 اصلی ترین مساله عدم گرایش عموم به پیام رسان های داخلی نگرش منفی به امنیت اطلاعاتشون از طرف حکومت و هر سرمایه گذاری و هزینه ای در این راستا بدون توجه به مساله اعتماد آفرینی عموم جامعه کارساز نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خیلی جاها دیدم مینویسن با وجود فیلتر تلگرام پیام رسان های ایرانی رشد نکردن
میخوام بگم ایا تلگرام با وجود هاتگرام و تلگرام طلایی و با وجود فیلتر شکن های رنگا رنگ اصلا فیلتر شد؟؟
اگه دولت راست میگفت دو ماه تلگرام طلایی و هاتگرام رو نمیورد اون وقت میدیدیم ایا مردم به پیام رسان های ایرانی میان یا نه
دقیقا همون اتفاق که چند سال پیش در وایبر افتاد و همه امدن تلگرام پس دولت قصد اینو نداشت مردم رو هدایت کنه پیام رسان ایرانی . تمام.
-
حمید
۱۵:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
به امید روزی که حق انتخاب مردم بین این برنامه ها به رسمیت شناخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
همون طور که خودتون هم اشاره کردید تنها گپ و بله مخصوصا گپ توانایی رقابت با تلگرام رو داره
من خودم از کاربران گپ هستم و همه پیام رسان ها رو نصب کردم و تنها گپ و بله رو نگر داشتم بقیه رو پاک کردم راستش بقیه اصلا خوب نیستن
Iran (Islamic Republic of)
مجید دالوند
۱۴:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام.
با تجربه حدود دوسال استفاده از همه پیامرسان های ایرانی و خارجی( به استثنای وایبر و ویسپی) خدمت همه مردم عرض میکنم که معایب و مزایاهای پیامرسانهای داخلی و خارجی به شرح زیر است.
سروش:سرعت بسیار عالی در دانلود و اپلود و همچنین سرعتش تو پخش زنده معرکه ست. همچنین از قابلیتهای منحصر به فردش امکان برقراری ارتباط با مدیر کانال در خود کانال هست. بازیهای متنوعی داره. کانالهاش کاملا فعال هستند.مولتی اکانت هم داره
معایب :رابط کاربری واقعا زشتی داره و هنوز نتونسته رابطی زیبا ارائه بده. تماس تصویری و صوتیش زیاد قطع میشه و قابلیت محدود کم کردن اخرین بازدید، عکس پروفایل، عزویت در گروه واقعا افتضاح است. و پشتیبانیش هم خیلی دیر جواب من میده.
آیگپ:رابط کاربری خیلی زیبایی داره و باتهای جالبی داره و قابتیت اولین خبر و igtv ش هم واقعا عالیه. و دست اخر بزرگترین برگ برنده اش تماس تصویریش هست که بی نهایت باکیفیت هست و از زمین تا اسمون با معروفترین برنامه هایی چون واتساپ فاصله داره راستی حریم خصوصیش هم دقیقا به اندازه تلگرام جزییات قابلیت تنظیم داره که عالیه. همچنین قابلیت مولتی اکانت
معایب:یه کندی خاصی داره تو کل برنامه و صفحاتش روان عوض نمیشن و لایک و دیس لایکش هم خیلی کوچیک و ناکارامد هست. کانال ها و مخاطبینش هم کمه.
گپ:سرعت دانلود و آپلودش تو شرایط عادی واقعا عالیه منتها مثل همه پیامرسانهای ایرانی چون بضاعتشون واسه خرید سرور خیلی کمه تو زمانی که تلگرام قطع باشه سرعتش کند میشه. تماس صوتیش عالیه ولی کیفیت تصویریش به پای ایگپ نمیرسه منتها تو حین تناس کاملا پایدار هست و از واتساپ خیلی بهتره. از قابلیتهای منحصر بفرد گپ میشه به قابلیت البوم عکس، امکان لایک کردن عکس های آلبوم و امکان بارگزاری فیلم بر روی البوم پروفایل و همچنیت قابلیت نظردهی برای پستهای کانال اشاره کرد. امکان کیف پول هم داره و امکان شارج سه نوع واحد پولی از قبیل گپسی( پول دیجیتال اختصاصی) تومان و دلار و در اخر پشتیبانیش سریعا جواب من میده.
معایب: امکان تنظیم حریم خصوصیش واقعا افتضاح است و امکان محدود کردن اخرین بازید و عکس پروفایل و محدودیت تماس وجود نداره. نداشتن چند حساب کاربری
ایتا: قابلیت جستجوش واقعا زبانزد هست به نحوی که نیتوان با فعال کردن گزینه سراسری هر فایل یا متنی رو در همه پیامرسان به سرعت پیدا کرد. کانالهاش هم فعال هستن.قابلیت مولتی اکانت
معایب: منتها معایب زیادی داره. عدم قابلیت تنظیم حریم خصوصی ظاهر گپی شده تلگرام، سرعت رشد و اضافه کردن قابلیت واقعا کنده. تماس صوتی و تصویری نذاره. در کل قابلیت های مفید کمی داره ولی همونی رو که داره به نحو احسن انجام میده.
بله: ظاهر زیبا و جدید داره. مخصوصا تو چت کردن بسیار شکیل هست. اصل این گیامرسان بر بستر مالی ارائه شده و طبیعتا امکانات مالی رو به نحو احسن ارائه میده. کانال هاش هم کاملا فعال هستند. اخرین بازدید رو هم میشه محدود کرد.
معایب: نداشتن تماس صوتی و تصویری، سرعت کم در اپلود و دانلود. سرعتش تو رائه قابلیت های جذید افتضاخ هست. زبانه های تفمیکیش واقعا مبتدی و زشت هستن. پشتیبانیش هم ظعیفه. نود قابلیت چند اکانتی
روبیکا: ظاهر زیبای داره و تو نسخه جدید قابلیت محدود کردن حریم خصوصی هم اضافه شده. کانالهای فعالی داره. امکاناتش متنوع هستن.قابتیتی به مانند اینستا هم داره که میشه صفحه شخصی ساخت( اسمش یادم نیست)
معایب:سرعتش واقعا افتضاح است. تماس صوتی و تصویری نداره. مصرف نتش خیلی زیاده پشتیبانیش خیلی ضعیف عمل میکنه. نبود چند اکانتی.
تلگرام: دیگه نیازی به تعریف یا نقد نذاره چون همه باهاش سروکار داریم و نقاط قوت و ضعفهاش رو میدونیم.
واتساپ: واتساپم به همین شکل منتها مورد لازم به ذکری که باید عنوان کنم اینه که از بزرگترین معایبش باید به نداشتن کانال به شیوه رایج و عدم ذخیره دیتا بر روی سرورهاش اشاره کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
گزارش مناسبی بود، ولی به نظرم اگر اطمینان کامل به امنیت برنامه های ایرانی بود قطعا خیلی از ما از اونا استفاده میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ما توقع داریم دستگاههای امنیتی کشور ، کشور ما رو امن کنند ، درحالی که تمام اطلاعات خودمون رو که دشمن میتونه برای اخلال در امنیت ازشون استفاده کنه رو دو دستی به اونا تقدیم میکنیم
Germany
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
چرا از پیام رسان داخلی استفاده نمیکنم؟
معلومه چون نگران اطلاعاتمون هستیم
هر چند سابقه ی CIA در سوءاستفاده از اطلاعات بیشتره اما میدونم که این سازمان حتی اگه بخواد به من آسیب بزنه توانش رو نداره در مرز های ایران این کار رو بکنه.
چیزی که پیام رسان های داخلی کم دارن اعتماده، نه سرعت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
این جناب هم با خودش درگیری داره ، از یک طرف میگه به مملکت خودش اعتماد نداره که اطلاعات خودش را دست پیام رسان های داخلی بسپره ، و از طرف دیگه میگه مملکتش امنه و به امنیتش اینقدر اعتماد داره که امریکا هم نمیتونه به مرز کشورش تجاوز کنه . حالا پرسش اینجاست که این مرزهای امن را برای کشورمان نیروهای داخلی بوجود آوردن یا نیروهای امریکایی ؟؟!! اون اعتماد شما به امنیت کشور از کجا آمده ؟! جز فداکاری و جان بر کفی نیروی دفاعی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تمام نامنی هایی که کشور دچارش میشه از ناحیه اطلاعات دریافتی از انواع شبکه های خارجیه ، توقع ما از دستگاههای داخلی تامین امنیته در حالیکه اطلاعات ارزشمند مردم کشورمون در دست نامحرمان کشوره
Germany
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
به هیچ پیام رسانی اعتقاد ندارم
و استفاده نمیکنم
حریم خصوصی من باید امن باشه
نه اینکه هر کسی بتونه سرک بکشه
Iran (Islamic Republic of)
masom
۱۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من روبیکام اندازه اینستا ازم نت میبره . چرا اینجوری شده . من اگه برم اینستا برام بصرفه تره بخدا
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام
شما ممکن است در زمان استفاده از روبیکا فیلترشکن تلفن همراهتان را روشن گذاشته باشید. در این حالت حجم مصرفی توسط روبیکا غیر داخلی به حساب می‌آید و در نتیجه افزایش پیدا می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
مهمترین عیب نه در پیامرسان بلکه در تمام صنعت ایران اینه که به حقوق مصرف کننده اهمیت داده نمیشه همانطور که این همه سال از خودرو سازان حمایت کردن ولی چغدر از مصرف کننده حمایت شد پیامرسان هم دو روز دیگه مخابرات شکایت میکنه و دولت هم بدون توجه به مصرف کننده تمام تماس صوتی وتصویری برنامه رو قطع میکنه که مخابرات در آمد خودش رو داشته باشه و اصلا به اینکه مردم چی رو ترجیح میدن کار ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
اگر سرعت پیام رسان های داخلی بهتر بود شاید آدم دلش میگرفت همیشه استفاده کنه. همش گیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
با افتخار ایرانی ام
۱۹:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
شما اصلا از سروش پلاس استفاده کردی که میگی سرعتشون کمه . با جرئت میتونم بگم سرعت سروش چندین برابر سرعت تلگرام هست . اینو بر اساس تجربه عرض کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
من خودم از پیام رسان های داخلی استفاده میکنم، ولی تلگرام خیلی محبوبه در دنیا و اکثرا از اون استفاده میکنن، مخصوصا ورژن های جدیدش.
Iran (Islamic Republic of)
محسن سیفی
۱۰:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
ای کاش به علت استقاده یک گروه تروریستی از یک برنامه خوبی ها و کارایی هاشو نادیده نگیرین . لطفا به مزایا و معایب گشترش استفاده از فیلتر شکن هم برای دسترسی به تلگرام رو با حضور چند کارشناس مورد بررسی قرار بدین و نتیجه اون رو هم به قوه قضاییه بدین . در ضمن الان فعالیت گروه های معاند در اینستاگرام که خیلی خیلی بیشتره چرا اینستاگرتم رو فیلتر نمیکنن . توی واتس اپ هیچ کانال معاندی وجود نداره ؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
در پاسخ به درخواست شما برای گزارش درباره فیلترشکن‌ها، مطالعه گزارش همکارمان، با عنوان " آیا فیلترشکن‌ها قابل اطمینان هستند؟ "، را به شما پیشنهاد می‌کنم : https://www.yjc.ir/00UJzV
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
چرا نمی‌شه تو سروش پلاس حساب کاربری رو حذف کرد. همچین پیامی می‌ده: کاربر دسترسی لازم را ندارد.!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام
این پیام معمولا زمانی نمایان می‌شود که سیم کارت موجود در گوشی کاربر با شماره وارد شده در حساب کاربری سروش مغایرت دارد. برای حذف حساب کاربری شما نیاز دارید تا سیم کارت خط وارد شده برای حساب کاربری خود را در تلفن همراه خود قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام ممنون از پاسخ من سیم‌کارتم همونه گوشی رو هم عوض نکردم:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
دولت از برنامک های ایرانی حمایت نکرد ، سرورها و پولی که مخابرات خرج دور زدن فیلترینگ تلگرام از طریق موبوگرام و تلگرام طلایی کرد را اگه خرج برنامک های ایرانی کرده بود تا کنون خیلی پیشرفت کرده بودن و اگه نگیم یه سر و گردن از رقیب های خارجیشون جلو زده بودن ، دستکم هم رده اونا شده بودند . اون حمایتی هم که شما گفتین بدین شکل نخست باید از سمت دولت رخ می داد تا مردم هم این حمایت را با استفاده کردن از این برنامک ها ادامه بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۸:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
همانطور که ما گذشتگان را توبیخ می کنیم که چرا به نفت بی توجهی کردن آیندگان نیز ما را توبیخ خواهند کرد که چرا از اینترنت ملی که بخش کوچکیش شامل پیامرسان های داخلی میشه بی توجهی کردیم
Germany
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
شما از طرف آیندگان تصمیم نگیر
الان ازدواج هم اصلا نیست
پس ایندگان هم نخواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
آفرین آینده نگر !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
مطلب خیلی جلبی بود و اطلاعات جامعی بهم داد.ممنون
آخرین اخبار