قوسی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بهره برداری ۲۷۷ پروژه در دهه فجرخبر داد.

قوسی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در این ایام ۲۷۷ پروژه به ارزش ۴۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری شده و یا به بهره برداری خواهند رسید.

او با اشاره به اینکه  از مزایای این پروژه‌ها ۶۹ هزار نفر در قالب ۱۷ هزار خانوار بهره‌مند خواهند شد افزود: بخش اعظم پروژه‌ها مربوط به باغبانی است که ۹۰ پروژه اولویت اول و ۸۹ پروژه در اولویت دوم قرار دارند.

قوسی تصریح کرد: بیشترین تعداد افتتاحیه پروژه‌ها در ایام دهه فجرمربوط به سرایان با ۵۷ پروژه، قائن ۳۴ پروژه و طبس ۲۹ پروژه خواهد بود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: از ابتدای تشکیل استان در حوزه سیستم نوین آبیاری؛ ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح استان اجرا و تجهیز شده اند که ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال داشته است.

او افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه واحد‌های مرغداری فاقد کارشناس فنی می‌توانند برای تمدید یا اخذ مجوز اقدام کرده واز این امتیاز بهره‌مند شوند.

قوسی تشریح کرد: در خصوص نهضت گلخانه‌ای ۵۴۳ هکتار زمین شناسایی و مکان یابی شده و بحث تخصیص آب و استعلامات مورد نیاز صورت گرفته است. از این میزان حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی جانمایی و به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای آماده سازی زیرساخت‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.