رئیس مرکز پایش اسلام‌ستیزی در فرانسه اعلام کرد سال گذشته میلادی این کشور شاهد افزایش چشمگیری در حملات به مسلمانان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، آمار‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی، ۲۰۱۹، میزان اسلام‌ستیزی در اروپا و به ویژه فرانسه افزایش چشمگیری داشته و تعداد حملاتی که علیه مسلمان صورت گرفته است، رشد قابل توجهی دارد.

عبدالله ذکری، رئیس مرکز پایش اسلام‌هراسی در فرانسه در این خصوص گفت در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵۴ حمله علیه مسلمانان رخ داده است که این آمار افزایش ۵۴ درصدی اسلام‌هراسی را در میان فرانسویان نشان می‌دهد. ذکری در ادامه توضیح داد که در سال ۲۰۱۸ آمار حمله به مسلمانان در فرانسه ۱۰۰ مورد بوده است که این رقم به خوبی افزایش بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بنا به گفته ذکری، بیشتر حملات در منطقه «ایل-دو-فرانس»، «رون-آلپ» و مناطق پاکا در این کشور -که مرفه نشین هستند- روی می‌دهد. او در ادامه تاکید کرد که هیچ ارتباطی میان اسلام و تروریسم وجود ندارد و مسلمانان باید بتوانند مانند پیروان سایر ادیان به دستورات دین خود بطور آزادانه عمل کنند.

بنا بر نتایج یک نظرسنجی که موسسه فرانسوی افکارسنجی عمومی انجام داده است ۴۲ درصد از مسلمان فرانسه دست‌کم یک بار در زندگی خود تبعیض مذهبی را تجربه کرده‌اند. بر اساس این مطالعه، ۶۰ درصد زنانی که روسری سر می‌کنند مورد تبعیض واقع شده‌اند و ۳۷ درصد آن‌ها مورد آزار و اذیت کلامی واقع شده اند. آن دسته از زنانی که روسری ندارند نیز به خاطر مذهب خود مورد تبعیض هستند.

اسلام‌ستیزی در چند سال اخیر به شدت در اروپا افزایش یافته است. چندی پیش نیز گزارشی از افزایش چمشگیر حملات به مسلمانان آلمان منتشر شده بود. در این گزارش آمده بود «بر اساس آماری که دولت آلمان آن را منتشر کرده، ۱۸۷ مورد جنایت مرتبط با اسلام هراسی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ رخ داده است. با توجه به اینکه این آمار نسبت به فصول گذشته افزایش هم یافته، پیش‌بینی می‌شود که در سه ماهه چهارم این رقم بیشتر هم شود.»

فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در میان کشور‌های اروپایی دارد و از ۶۷ میلیون جمعیت آن بیش از پنج میلیون نفر مسلمان هستند. با این حال از سال ۲۰۰۴ و پس از مشاجره‌های بسیار بر سر لباس دانش‌آموزان مسلمان، قانون ممنوعیت پوشیدن هرگونه لباسی که نمادی از مذهب در آن باشد در مدارس این کشور به صورت قانون درآمد.

همچنین فرانسه اولین کشوری بود که در اروپا و در سال ۲۰۱۰ پوشاندن صورت در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کرد. در سال ۲۰۱۴، دادگاه حقوق‌بشر اروپا این ممنوعیت را پذیرفت، اما اعلام کرد این قانون به نظر زیاده‌روی می‌رسد و ممکن است کلیشه‌ها را ترغیب کند.

در جامعه سکولار فرانسه، سال‌هاست گروه‌های طرفدار حقوق‌بشر معتقدند که قوانین سکولار این کشور سبب شده است اسلام‌هراسی در اروپا تقویت شود و زنان مسلمان مورد تبعیض قرار بگیرند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
همچين به مسلمونا ميپرن انگار ناپلئون كه اروپا رو به خاك و خون كشيد مسلمون بوده
آخرین اخبار