جراحی مغز ریحانه نوزاد ۹ ماهه با تشخیص کرانیوسینوستوس بسته شدن زود رس درز‌های جمجمه در بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  جراحی مغز ریحانه، نوزاد ۹ ماهه با تشخیص کرانیوسینوستوس بسته شدن زود رس درز‌های جمجمه در بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت انجام شد.

صالح پور فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات گفت: والدین این نوزاد با علائم رشد نامتوازن مغز به مرکز مراجعه کرده و بعد از تشخیص نوع بیماری، عمل جراحی انجام گرفت.

صالح پور با بیان این‌که با بسته شدن زود رس درز‌های جمجمه، شکل سر نامتوازن شده و رشد غیرطبیعی را به دنبال دارد، گفت: وضعیت عمومی ریحانه ۹ ماهه خوب بوده و در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

او افزود: در طول ۸ ساعت مدت زمان این عمل، ارتفاع جمجمه را کوتاه کرده و درز‌های بسته مغز را گشوده شد سپس سخت شامه را نیز کوچک کرده و جمجمه را به جلو کشیدیم؛ کاسه چشم‌ها نیز به سمت جلو کشیده و در جای خود ثابت کردیم.

او گفت: بیماری کرانیوسینوستوس، یک نوع بیماری نادر به حساب می‌آید که درمان و عمل جراحی این نوع بیماری در تبریز میسر بوده و امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات تشخیصی درمانی به موقع در جهت تزریق امید به جامعه نقشی داشته باشیم.

صالح پور در خصوص آخرین وضعیت این نوزاد گفت: ریحانه کوچولو در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و امیدواریم پس از چند روز ترخیص شود و روند رشد طبیعی مغز و جمجمه را داشته باشد.

 صالح پور استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فلوشیپ جراحی مغز و ستون فقرات است که به طور متوسط ماهانه تعداد ۵۰ مورد عمل جراحی مغز و ستون فقرات در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.