تیم فوتبال استقلال ایران برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید از سد تیم الریان قطر عبور کند.

ماجراجویی آسیایی استقلال فرهاد تکمیل می‌شود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روز موعود برای استقلال فرارسیده. روزی که این تیم پس از بالا و پایین‌های پر شمار، حالا در آستانه آزمونی بزرگ قرار دارد. استقلال که طی یک ماه اخیر به اندازه یک فصل، ماجرا‌های عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته، حالا به یکی از بزنگاه‌های تاریخی خود در دوحه رسیده.

شاگردان فرهاد مجیدی که چند روز پیش موفق شده بودند از پس الکویت بربیایند، حالا در دور نهایی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و برای صعود به مرحله گروهی، حریفی قدرتمند و آماده را به نام الریان قطر پیش رو دارند. تیمی که با بازیکنانی نظیر سباستین سوریا، رودریگو تاباتا و یاسین براهیمی به چیزی جز حضور در لیگ قهرمانان نمی‌اندیشد و استقلال برای تاریخ سازی آسیایی باید خارج از خاک ایران دست به کار بزرگی بزند.

امتیاز استقلال نسبت به حریف ثروتمندش، سابقه تقابل‌های دو تیم است. تقابل‌هایی که با اختلاف حکم به برتری آبی‌های تهران می‌دهد و آن‌ها امیدوارند به پشتوانه همین مسئله امشب هم دست پر از میدان خارج شوند و دل هواداران خود را شاد کنند. در ادامه مروری خواهیم داشت به تاریخچه تقابل آبی‌های ایران و قرمز‌های قطر در لیگ قهرمانان آسیا:

جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۱؛ استقلال ۲-۱ الریان

در زمانی که مسابقات باشگاهی فوتبال در آسیا با عنوان جام باشگاه‌ها شناخته می‌شد، تیم‌های استقلال و الریان برای اولین بار رو در روی هم قرار گرفتند. استقلال که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به این رقابت‌ها گذاشته بود، برای صعود به دیدار فینال و دفاع از این افتخار خود تیم الریان را پیش رو داشت. این دیدار که در ورزشگاه القطر شهر دوحه برگزار می‌شد، با دو گل عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب، به سود آبی‌ها به پایان رسید تا آن‌ها برای دومین فصل پیاپی فینالیست شوند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲؛ الریان ۰-۱ استقلال

دو تیم برای دومین بازی خود در مقابل یک دیگر، حدود ۲۰ سال صبر کردند و این بار در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند. استقلال که با عبور از سد ذوب آهن و الاتفاق عربستان در پلی آف به گروه A رقابت‌های آن فصل راه یافته بود، در اولین مسابقه خود در استادیوم احمد بن علی که متعلق به الریان است توانست با تک گل دقیقه ۹۰ گوران یرکوویچ به یک پیروزی شیرین دست یابد و گام نخست را در آن فصل از مسابقات محکم بردارد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار