۳۰۰ قلاده سگ در سنندج واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیروان غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد درسنندج ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج افزود: با توجه به روند رو به رشد افزایش سگ‌های آزاد یکی از مشکلات عمده و مهم بهداشتی و اجتماعی در سطح شهر‌ها وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر است.

غفوری بیان کرد: با توجه به حجم اعتراضات مردمی در خصوص حمله سگ‌ها به شهروندان و همچنین در راستای رفع مشکلات بهداشتی وجلو گیری از زاد مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد توسط این سازمان وبا همکاری انجمن حمایت از حیوات مافی ژین راه اندازی وفعالیت خود را آغاز نمود.

او اعلام کرد: نحوه فعالیت این مرکز به این ترتیب است که در مرحله نخست عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر انجام و پس از زنده گیری به وسیله آمبولانس تجهیز شده به مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج عنوان کرد: سگ‌های جمع آوری شده در مرکز تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و سگ‌های که بیماری مسری داشته باشند قرطینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.

او گفت: سگ‌های که مشکل خاصی نداشته باشند انگل زدایی و واکسناسیون خواهند شد و در نوبت عمل جراجی جهت عقیم سازی قرارمی گیرند.

غفوری افزود: عمل جراحی عقیم سازی توسط دامپزشک و کمک دامپزشک در این مرکز انجام می‌شود و سگ‌های عقیم شده از یک هفته تا ۱۰ روز تحت نظر و مداوا قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج تصریح کرد: پس از عمل جراجی عملیات پلاک کوبی سگ‌ها انجام می‌شود که شماره روی پلاک بعنوان شناسنامه سگ تمام اطلاعات را دارا می‌باشد.

او اظهار داشت: سگ‌ها پس از پلاک کوبی و بهبودی کامل در محل اولیه که جمع آوری شده، رهاسازی خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اعلام کرد: از زمان راه اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد در سالجاری عملیات واکسناسیون، انگل زدایی، عقیم سازی و پلاک کوبی ۳۰۰ قلاده سگ انجام شده است.

غفوری با بیان اینکه هزینه درمان و عقیم سازی و پلاک کوبی و نگهداری هر سگ در این مرکز ۸۰۰ هزار تومان است گفت: پروسه عملیات درمان وپلاک کوبی سگ‌ها بسیار زمانبر است.

او از شهروندان سنندجی در خواست نمود: در صورت مشاهده سگ‌های زخمی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۸۲۸۸۰۲۰۷ روابط عمومی انجمن مافی ژین تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.