معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، ایجاد زنجیره ارزش اسب کُرد را یک ضرورت دانست و گفت: اسب کُرد ریشه تاریخی در زندگی مردم مناطق کردنشین دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه، هدایت حاتمی امروز در جلسه بررسی تشکیل زنجیره پرورش اسب کُرد، به قدمت اسب کُرد و ارزش اقتصادی آن در استان اشاره کرد.

او گفت: اسب کُرد ریشه تاریخی در زندگی مردم مناطق کردنشین دارد و بخشی از فرهنگ غنی جامعه ماست و ما باید با تشکیل زنجیره ارزش آن به‌عنوان یکی از زنجیره‌های ارزش مزیت‌دار بتوانیم از آن به منافع اقتصادی، گردشگری و فرهنگی دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: امروزه چهار نژاد افشاری، جاف، سنجابی و کلهر از اسب کُرد شناسایی شده که سه نژاد آن هم‌اکنون در استان ما پرورش داده می‌شود و این فرصت مناسبی است که بتوانیم مزیت‌های اقتصادی آن را با توسعه پرورشگاه‌های اسب و نیز رویداد‌سازی گردشگری و فرهنگی افزایش دهیم.

حاتمی، ایجاد زنجیره ارزش اسب کُرد را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره پرورش اسب کُرد از این جهت اهمیت دارد که مسیر رسیدن به هدف نهایی و افراد مسؤول آن هم مشخص می‌شوند و می‌توانیم به‌صورت هدفمند بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم از این رو کمیته‌ای برای تبیین و شناسایی این زنجیره با محوریت اداره‌های کل ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی و نیز بخش خصوصی فعال در این عرصه تشکیل می‌شود و مصمم هستیم که این زنجیره به هدف نهایی خود برسد.

حاتمی در پایان، گفت: توسعه باشگاه‌ها و مراکز پرورش اسب، رویدادسازی‌های ورزشی و گردشگری، برگزاری بازار‌های فروش و نیز معرفی و فروش این نژاد به کشور‌های دیگر می‌تواند خصوصیات و امتیاز‌های خاص این نوع اسب را بیشتر عیان سازد و ما هم در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
انتهای  پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.