تشکیل یک تیم تخصصی از سوی انگلیس برای مذاکرات پسابرگزیت

انگلیس برای مذاکرات "پسابرگزیت" با اتحادیه اروپا، یک تیم تخصصی ایجاد کرد.

تشکیل یک تیم تخصصی از سوی انگلیس برای مذاکرات پسابرگزیتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس برای مذاکرات "پسابرگزیت" با اتحادیه اروپا، یک تیم تخصصی ایجاد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه اظهار داشت: مذاکراتِ پس از خروجِ انگلیس از اتحادیه اروپا، میان این کشور و اتحادیه اروپا، توسط تیمی متشکل از ۴۰ نفر، که "تسک فورس یوروپ" (Taskforce Europe) نامگذاری شده است، هدایت می‌شود و به "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس گزارش خواهند داد.

بر این اساس، انگلیس ساعت ۱۱:۰۰ روز جمعه، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، اما مقررات جاری، تا زمانی که توافق در مورد روابط بلند مدت با بیست و هفت کشور باقیمانده در اتحادیه اروپا حاصل شود، ادامه خواهد یافت.

انتظار می‌رود مذاکرات از ماه مارس آغاز شود و لندن قول داده است که این مذاکرات را قبل از پایان سال جاری میلادی به اتمام برساند. ریاست "تسک فورس یوروپ" برعهده "دیوید فراست" خواهد بود. فراست قبلاً یک لابی کننده بود که هم اکنون سیاستمدار شده است. وی سال گذشته به عنوان مشاور "بوریس جانسون" در (امور) اروپا منصوب شد. وی مذاکراتی را انجام داد که منجر به توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا شد.

به گفته سخنگوی جانسون، بدون شک "میشل بارنیه"، مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا، است و تیم وی متشکل از مقامات ارشد وزارت دارایی و وزارت امور خارجه خواهد بود.

"وزارت برگزیت" نیز، که پس از همه پرسی سال ۲۰۱۶ میلادی، به منظور نظارت بر روندِ جداییِ انگلیس از اتحادیه اروپا ایجاد شد، روز جمعه منحل خواهد شد. در جریانِ مذاکرات، وزارت امور خارجه تضمین کننده تعهدات دیپلماتیک خواهد بود، در حالی که "دفتر کابینه" که خدمات نخست وزیر را گرد هم می‌آورد، مسئولیت اجرای توافق نامه خروج از اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار