لاریجانی در نشست مشترک با رئیس دومای روسیه:

مذاکرات خوبی در زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه انجام شد

رئیس مجلس گفت: در دیدار مشترک با رئیس مجلس دومای روسیه مذاکرات خوبی انجام شد.

مذاکرات خوبی در زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه انجام شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از دیدار مشترک با ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما امروز خرسندیم که دوست گرامی‌مان آقای ویچسلاو والودین رئیس محترم دومای روسیه و روسای کمیسیون‌های مهم دوما و همچنین افراد موثری از دولت این کشور در زمینه همکاری‌های اقتصادی مهمان ما بودند.

او افزود: من از ایشان تشکر می‌کنم که با توجه به تغییرات مهمی در روسیه در حال انجام است و بار زیادی بر دوش مجلس دوما قرار دارد، ایشان به ایران سفر کردند.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما مذاکرات خوبی در زمینه مسائل بین‌المللی و همکاری‌های منطقه‌ای داشتیم که نقش زیادی در حل و فصل مسائل منطقه و امنیت پایدار آن دارد.

او بیان کرد: ما همچنین در زمینه توسعه روابط اقتصادی و ابعاد مختلف سرمایه گذاری مباحثی را طرح کردیم.

لاریجانی در پایان گفت: این جلسه کمک خوبی به تحقق اهداف راهبردی میان ایران و روسیه خواهد کرد و من از ایشان و همکارانشان تشکر می‌کنم.

ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مهمان‌نوازی رئیس مجلس شورای اسلامی و اینکه ما را دعوت کرد، تشکر می‌کنیم.

او افزود: هر چند سفر ما خیلی طولانی نیست اما در عین حال توانستیم با سناریوهای مختلفی که چیده شد بهترین استفاده را در مسائل مختلف مورد بررسی و توجه قرار دهیم.

والودین افزود: ما موارد مختلف را از نزدیک مورد مطالعه قرار دادیم تا بتوانیم مواضع خود را به هم نزدیک کنیم و در چارچوب مسائل پارلمانی دو کشور بحث داشته باشیم.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص توسعه روابط تجاری، اقتصادی و مسائل جاری دو کشور در چارچوب کمیسیون‌های مشترک جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه بحث و تبادل‌نظر شد که امیدواریم ادامه پیدا کند. 

او در ادامه ضمن تشریح جزئیات گفت‌وگوی صورت گرفته با رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما با ایران همکاری‌های بسیار زیادی داریم که در آینده باید به آنها توجه کنیم تا این موارد فعال شده و درک بهتری نسبت به منافع یکدیگر داشته باشیم.

رئیس دومای روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجالس دو کشور باید زیربناهای قانونی لازم را تأمین کنیم تا تصمیماتی که بین رهبران دو کشور اتخاذ شده است در این زمینه قانونی شده و پیش برود.

او در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ما باید روابط بین کمیته‌های متناظر را توسعه دهیم چرا که با چالش‌های مختلف و مشترکی روبرو هستیم بنابراین می‌توانیم با همکاری بین بین المجالس به صورت مؤثر بر این چالش‌ها فائق آییم.

والودین بر همین اساس یادآور شد: دیالوگ و گفت‌وگوی پارلمانی باید هر چه بیشتر ادامه پیدا کند و پیشنهادات مختلف نیز بررسی شود.

رئیس دومای روسیه تصریح کرد: در این راستا با توجه به مذاکرات صورت گرفته، روابط بین کمیسیون‌های متناظر بین دو پارلمان باید تعمیق پیدا کند همچنین همکاری دو کشور در زمینه‌های تجاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او مجدد بر لزوم گفت‌وگوی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: چرا که ما دو شریک پایبند به اصول برابری هستیم و به دور از استانداردهای دوگانه و پایبند به اصول عدم دخالت در امور یکدیگر هستیم بنابراین شراکت ما یک شراکت نتیجه‌بخش است که امیدواریم دیگر کشورها نیز آن را به کار گیرند.

والودین با اشاره به اینکه ما احترام زیادی برای روابط بین دو کشور قائل هستیم، گفت: اعتماد متقابل بین ایران و روسیه باید در آینده نیز ادامه پیدا کند چرا که در جلسه قبلی که در کمیسیون بین‌المجالس و روابط ایجاد شده در بلگراد صورت گرفت توانستیم ارتباط خوبی را داشته باشیم و امیدواریم که این ارتباط ادامه پیدا کند.

رئیس دومای روسیه در خاتمه از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی تشکر و ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگو در آینده به صورت مؤثر برای پیشبرد اهداف مشترک دو کشور ایران و روسیه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار