قربانیان گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی امور‌های آب تابعه، ۱۱۱ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۵ هزار و ۲۱۷ متر و آبدهی ۱۳۸ لیتر بر ثانیه مسدود شد.

رفع تصرف بیش از ۱۳۴ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهراناحمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت و گو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پلمب حلقه های چاه غیرمجاز گفت: با انجام این عملیات از برداشت غیرمجاز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری بعمل آمد.

وی در ادامه گفت: همچنین طی ماه گذشته، ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران در جهت صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌های این استان در دی ماه امسال رفع تصرف شد.

قربانیان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰۵ حلقه چاه غیر مجاز نیز در دی شناسایی که انسداد آن‌ها از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، افزود: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی همچنین ۳۶ دستگاه کنتور هوشمند نصب و ۱۶ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و به پارکینگ امور‌های آب منتقل شده است.


بیشتر بخوانید:شهروندان مراقب یخ‌زدگی کنتور‌های آب باشند


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۶۳۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز مورد کنترل و نظارت بر بهره برداری از آن‌ها قرار گرفته است، یادآور شد: در یک ماه گذشته ۲۰۵ حکم قضایی مربوط به تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های استان اخذ و اجرا شده است.

قربانیان با تاکید بر همکاری دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب وکاهش کیفیت آب را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، مانع عبور آب در زمان بروز سیلاب‌ها گردیده که تبعات سنگین و آثار مخربی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به اهمیت موضوع، شرکت آب منطقه‌ای تهران از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب و اعمال حاکمیت دریغ نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار