به دنبال به کارگیری منابع انسانی شایسته در دستگاه‌های اجرایی هستیم

رئیس کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی یکی از اهداف برگزاری کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی را شناسایی ظرفیت‌ها و به کارگیری منابع انسانی شایسته در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

 محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس توجه به علم منابع انسانی در حوزه‌های مختلف دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش، پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی دیگر است.

نظرپور با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع انسانی در همه دستگاه‌های اجرایی حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: در حال حاضر منابع انسانی نقش کلیدی در دستگاه‌های اجرایی دارد، اما آیا ما توانسته‌ایم تا به امروز از ظرفیت منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم؟ این یک پرسش جدی است که امیدواریم در جریان این نشست بتوانیم با ارائه راهکار‌های مناسب به پاسخ این سوال برسیم.


بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ها در مدیریت نیروی انسانی پیشرو باشند


او با تاکید بر اهمیت آموزش منابع انسانی بیان کرد: در این کنفرانس صاحب نظرانی از دستگاه‌های اجرایی، سازمان امور اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین از صنعت حضور دارند لذا با توجه به فرصت پیش آمده تلاش می‌کنیم، با شناسایی ظرفیت‌ها و انتقال آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به این مهم دست یابیم. این نشست فرصت بسیار خوبی است و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند کمک کند تا منابع انسانی شایسته را در دستگاه‌های اجرایی به کار بگیریم و شاهد مدیریت مطلوب تری در عرصه دانشگاهی باشیم.

 رئیس کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی در خصوص انباشت نیرو‌های انسانی در سازمان‌ها بیان کرد: ما همواره از بدو ورود منابع انسانی به یک دستگاه اجرایی تا پایان خدمت در آن دستگاه به دنبال آموزش نیروها بوده‌ایم. در حال حاضر آموزش‌ها وضعیتی را ندارند که بگوییم آموزش انجام و تمام شده است، از طرفی به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دستاورد‌های مهم علمی در کشور، لازم است که این آموزش‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم حداکثر استفاده را از منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم. 

نظرپور در پایان درباره نقش و تاثیر منابع مالی در پیشبرد اهداف کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی گفت: کمبود منابع مالی همواره احساس شده است، اما اگر بتوانیم از آنچه در اختیار داریم درست استفاده کنیم، می‌توانیم این کمبود را مدیریت کنیم. ما باید بتوانیم منابع مالی را تنوع داده و با پایدار کردن آن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به بخشی از اهداف کنفرانس دست یابیم؛ در واقع در جریان این کنفرانس چگونگی بهره برداری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها از ظرفیت‌ها مطرح و بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار