نیکوکاران کردستانی در ۹ ماهه نخست امسال از طریق مراکز نیکوکاری ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مرتضی پوریا رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف واگذاری و برون سپاری کار نیازمندان به مردم ایجاد شده است، گفت: هم اکنون ۴۵ مرکز نیکوکاری در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: کار این مراکز شناسایی نیازمندان و خیران هر محله و جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی در بین این نیازمندان با همکاری معتمدین، خیران و مردم همان منطقه است.

پوریا ادامه داد: از طریق مراکز نیکوکاری ۱۰ هزار نیازمند در سطح محلات استان شناسایی شده اند و برای حمایت از این نیازمندان ۱۰ هزار و یکصد نیکوکار نیز شناسایی و جذب شده اند.

او با بیان اینکه از طریق این مراکز در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک از طریق خیران جمع آوری شده است، تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت کالا و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به صورت کمک نقدی بوده است.

رئیس اداره هماهنگی موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان افزود: بیشترین کمک‌های جذب شده در زمینه بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج، خدمات فرهنگی و آموزشی و کمک‌های موردی و معیشتی بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.