به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد سردارزاده گفت: از تعداد مذکور ۲ هزار و ۲۹ تماس به طور تلفنی و از طریق سامانه ۱۲۴ بوده و ۲ هزار و ۲۱۷ مورد هم به صورت کتبی و مابقی هم به طور حضوری انجام شده که ۲ هزار و ۷۵۰ مورد مصالحه بین شاکی و متشاکی و همچنین تخلف احراز نشده از مجموع شکایتها در این بازه زمانی اتفاق افتاده است.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: طی ۲ ماه اخیر (آذر و دی) ۵۱ مورد گزارش شکایت در سامانه رصد ۱۰۰ قلم کالای اساسی هم ثبت شده که بطور اینترنتی پاسخ شاکیان داده شده البته افرادی که کتبی از تخلفات مشاهده شده خود از واحدهای صنفی و غیرصنفی شکایت میکنند بیشتر پیگیر شکایتشان میشوند.
وی تاکید کرد: اکثر مردم از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش میدهند پیگیری آن را رها میکنند و تنها پنج تا ۱۰ درصد آنها پیگیر شکایت خود هستند ضمن اینکه بیشتر این افراد از دادن شماره تماسی که نتیجه به آنها ابلاغ شود نیز امتناع میکنند.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کارشناسان و بازرسان این سازمان به محض ارائه گزارش از سوی مردم آن را دنبال میکنند و اگر تخلف عنوان شده احراز شود برای متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشود.
سردارزاده یادآور شد: از مجموع شکایتهای مردمی که در طی ۱۰ ماه منتهی به دی امسال اتفاق افتاد تنها یک هزار و ۴۸۵ فقره منجر به تشکیل پرونده برای متخلفان و ارجابه مراجع قضایی شده است.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان میتوانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
انتهای پیام/م