با شیوع ویروس کرونا در چین و جان باختن ۸۰ نفر بر اثر آن، کشور‌های مختلف جهان برای محافظت از شهروندانشان در این کشور تدابیری اندیشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در چین، کشورهای مختلف جهان برای جلوگیری از مبتلا شدن شهروندانشان به این ویروس، تمهیداتی  را اتخاذ کردند.

وزارت خارجه کویت از آغاز تلاش‌ها برای خارج کردن خانواده‌های دیپلمات‌های این کشور از چین و کاهش تعداد دیپلمات‌ها به پایین‌ترین حد ممکن خبر داد.

ترکی الماضی، سفیر عربستان سعودی در چین، از ادامه تلاش‌ها برای انتقال ده‌ها دانشجوی عربستانی از شهر ووهان چین خبر داد. 

سفارت مصر نیز از ایجاد کارگروهی برای تماس با مصری‌های مقیم چین تا پایان بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

مغولستان که مرزی طولانی با چین دارد، روز دوشنبه از بستن گذرگاه‌های جاده‌ای این کشور با چین به منظور پیشگیری از انتقال کروناویروس جدید خبر داد. به این ترتیب، مغولستان نخستین کشور همسایه چین محسوب می‌شود که مرز جاده‌ای خود را با این کشور می‌بندد، هر چند که ارتباطات ریلی و هوایی بین دو کشور همچنان باز است.

انگلیس اعلام کرد گزینه‌ای برای شهروندان خود برای خارج شدن از شهر هوبِئی چین در پی شیوع ویروس کرونا، در نظر گرفته است.

کنسولگری آمریکا در ووهان نیز اعلام کرد قصد دارد اتباع این کشور را که شامل دیپلمات‌ها و برخی افراد شهروندان دیگر هستند، روز سه‌شنبه با یک هواپیمای اختصاصی از ووهان خارج کرده و به کشورشان بازگرداند.

وزیر خارجه اسپانیا از بازگرداندن ۲۰ شهروند این کشور که اکنون در شهر ووهان چین هستند، خبر داد.

انیس بوزن، وزیر بهداشت فرانسه، اعلام کرد با هماهنگی و مجوز دولت چین حدود ۸۰۰ شهروند فرانسوی که هم‌اکنون در شهر ووهان حضور دارند، در اواسط همین هفته با هواپیما به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

دولت مرکزی چین روز دوشنبه اعلام کرد با ثبت ۷۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار مبتلایان به ذات الریه ویروسی در چین به ۲۷۴۴ مورد رسید. این رقم به مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کشور چین مربوط می‌شود و تأیید شده است.

ویروس کرونا در چین تاکنون ۸۰ قربانی گرفته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار