پس از تغییر نرخ بنزین، بازاری که دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد، بازار خودرو بود و این تغییرات هم‌اکنون نیز دامنگیر اقتصاد کشور و مردم است.

///پیش‌بینی مقصد بازار خودرو پس از ماجرای بنزین/به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تخته گاز رفتن قیمت دلار، از همه بیشتر کالاهایی که برای تولیدشان یا مواد اولیه وارد می شود یا کالاهای وارداتی هستند دستخوش افزایش قیمت شده اند.

لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات خانه، خودرو و بسیاری دیگر از لوازم، قیمتشان با دلار سر و کار دارد اما در این بین خودرو به دلیل محبوبیت و کاربرد بیشتر بیش از سایرین در کانون توجه قرار می گیرد و بسیاری از مردم علی رغم احساس افزایش قیمت در کالاهای مختلف حساسیت بیشتری به افزایش قیمت خودرو نشان می دهند.

یک خودرو متشکل از ۳ هزار قطعه کوچک و بزرگ است؛ قطعاتی که یا کاملا وارداتی هستند و یا برای ساخت آن در داخل کشور نیاز به خروج ارز و واردات موادی، چون فولاد، آلومینیوم، شیشه، چون و ... دارد. به طور کلی بر اساس گفته کارشناسان و بر اساس محاسبات صورت گرفته با توجه به افزایش قیمت دلار، قیمت نهاده‌های تولید افزایش یافته و بالا و پایین شدن آن دست خوش تغییر شده است.

امروز مشکلات تولید خودرو زیاد شده و ساز و کار شرکت‌ها در فروش محصولات و مدیریت بازار مشخص نیست. به گفته کارشناسان صنعت خودرو مشخص نیست خودروسازان ما دولتی یا خصوصی هستند و همین موضوع اثرات نامناسب خود را در تصمیم گیری‌ها خواهد گذاشت.

کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند تا زمانی که نرخ ارز به ثبات نرسد شاهد افزایش قیمت خودرو تا پایان سال همچنین در سال آینده خواهیم بود. موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های مختلف، به رویه همیشگی افزایش قیمت این محصول تبدیل شده است و با توجه به اینکه بازار خودرو به ثبات نسبی رسیده اما انحصار در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت این کالا می شود.


بیشتر بخوانید: جزئیات قیمت خودرو در ۷ مرداد ۹۸ / بازگشت قیمت به آگهی‌سایت‌ها تبعات منفی در بازار دارد 


افزایش قیمت ۲۰ درصدی وارداتی ها در واکنش به نرخ ارز

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت خودرو در سال آینده، گفت: مصرف بنزین  خودروهای وارداتی صدی ۹ تا ۱۰ لیتر است اما به دلیل دوام این خودروها افراد زیادی تمایل به استفاده از آنها را دارند که این امر موجب  تحول قیمتی در بازار خودروهای وارداتی می شود.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو برآوردهای حاصل از اوضاع درآمدی دولتی در لایحه بودجه سال آینده و ادامه ممنوعیت واردات خودرو  از دیگر اتفاقات موثر بر بازار قیمت خودروهای وارداتی است.

او با بیان اینکه عدم ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک  باعث می شود بازار این خودروها در سال آینده نیز ملتهب شود، گفت: این امر باعث می شود در سال آینده نیز شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم. 

دادفر با اشاره به اینکه نرخ ارز بر قیمت خودروهای هیبریدی اثر می گذارد، گفت: نوسانات نرخ ارز نه تنها بر قیمت خودروهای وارداتی بلکه در قیمت خودروهای هیبریدی نیز تاثیر خواهد گذاشت البته این رشد قیمت با توجه به نرخ بنزین منطقی است و می تواند هزینه سوخت مصرف کنندگان را جبران می کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است  با توجه به اوضاع فعلی بازار تولید و نوسانات ارزی، سال آینده شاهد جهش قیمت جدیدی در بازار خودرو خواهیم بود.

افزایش قیمت سرعتی خودرو در سال ۹۹

کاظم نیک‌خواه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت خودرو بعد از عید، گفت: اکنون عرضه خودرو در کف بازار زیاد است. اگر چنانچه شرایط بدی پیش بیاید خودرو گران‌تر خواهد شد، اما اگر اکنون به یک ثباتی برسیم شاهد افزایش قیمت خودرو پس از عید نخواهیم بود.

نیک‌خواه بیان کرد: برخی از فروشندگان خودرو معتقد هستند قیمت خودرو بعد از عید به سه برابر خواهد رسید. افزایش قیمت بنزین تاثیر منفی در بازار خودرو برجای گذاشت چرا که تقاضای مردم به خرید خودرو‌های پر مصرف کاهش یافت و از طرف دیگر گزینه‌ای برای تولید خودرو‌های کم مصرف از سوی خودروسازان دیده نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: یکی از مشکلات افزایش قیمت خودرو، بی ثباتی نرخ ارز است و اگر این بی ثباتی پس از تعطیلات نوروزی باشد، شاهد افزایش قیمت خودرو پس از عید خواهیم بود.

او با بیان اینکه عرضه خودرو‌های کم مصرف از سوی خودروسازان به طور چشم‌گیری کاهش یافته است، گفت: مشکلی که این روز‌ها گریبان‌گیر بخش کلان اقتصاد شده است،  به بحث تورم و کاهش بودجه دولت باز می‌گردد. کسری بودجه باعث شده که دولتی‌ها به خلق پول و تزریق نقدینگی به بازار اقدام کنند.

این کارشناس صنعت خودرو معتقد است تا زمانی که این سیاست‌های دولت مبنی بر چاپ پول و افزایش نقدینگی در کشور وجود داشته باشد، قیمت خودرو نوسان خواهد داشت.

نیک خواه با بیان اینکه میزان نوسان قیمت خودرو به افزایش میزان تقاضا و کنترل قیمت دلار بستگی دارد، گفت: چنانچه سیاست‌های دولت در حوزه پولی ادامه داشته باشد قطعا سال ۹۹ هم با افزایش قیمت خودرو مواجه هستیم.

نوسانات دلاری موثر در قیمت خودرو

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت خودرو بعد از شب عید، گفت:  قیمت دلار هم اکنون در حال تغییر و نوسان است که باعث افزایش قیمت خودرو می شود.

او با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو به اقتصاد کلان کشور باز می‌گردد، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر قیمت دلار هم تغییر پیدا کرد که موجب ایجاد نوسان در قیمت خودرو‌ شد. نوسان‌های اخیر ربطی به خودروسازان ندارد ضمن این که تیراژ تولید بالا رفته، ولی قیمت خودرو در بازار پایین نیامده است.

کاکایی در خصوص توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵، گفت: توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ باعث بروز تنش هایی در بازار می شود اما این دسته از خودروها باید متوقف شوند چراکه نه تنها باید یورو ۵ شوند بلکه استاندارد‌های ۸۵ گانه را باید دریافت کنند که با اعمال این تغییرات قیمت آن نیز افزایش چشمگیر خواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه برای گرفتن استاندارد‌های جدید نیاز به یک سری از تجهیزات وجود دارد که موجب افزایش قیمت می‌شود، گفت: قرار است که تیبا را جایگزین پراید کنند که هم اکنون این خودرو  ۱۰ میلیون تومان گران تر از پراید است که باید استاندارد آن را تغییر دهند و آن یورو ۵ شود که در نتیجه قیمت آن نیز گران تر از حالا خواهد شد و می توان گفت در سال آینده  با اعمال این تغییرات قیمت این خودرو نیز افزایش خواهد داشت نرخ آن به بیش از ۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

کاکایی با بیان اینکه  ارزان‌ترین خودروی موجود پس از پراید که می‌تواند با توجه به ظاهر و ساختار سازه و بدنه استاندارد‌ها را پاس کند تیبا است، گفت: سال آینده تمام خودرو‌ها باید براساس استاندارد یورو ۵ تولید شود ضمن این که استاندارد‌های ۸۵ گانه را هم پاس کنند. البته در این بین باید گفت که این استاندار‌ها را تصمیم گرفتند به طور ۸۲ گانه اجرا کنند و ۳ مورد از آن‌ها را قبول کردند که اجرا نشود، چون واجب نیستند.

او گفت: این موارد موجب می‌شود قیمت خودرو‌ها بالا رود بنابراین به همین خاطر است که کشش بازار برای خودرویی مانند پراید بسیار خوب می‌شود.

حال باید دید آیا در صورت تولید انبوه خودرو‌های داخلی می‌تواند به سرعت تقاضای بازار را پاسخ دهد و مانع از تب قیمت در بازار خودرو در سال آینده شود و قیمت‌ها را تثبیت کند؟ که اگر تولید نتواند مانع از این شرایط شود مجددا به جریان قیمتی چند ماه اخیر باز خواهیم گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتی صداوسیما جرات ورود به این جریان رو نداره و دم بالا نمیاره دیگه حساب کارو بکن
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل
۰۰:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
عاقبت چه خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
کافی یه نگاه به نحوه فروش بندازیم ، اولا دولت میتونه خودروهای پیش فروش رو فقط به افراد واقعی بده که تا حالا ثبت نام پلاک نداشتند و ازشون تضمین بگیره تا دوسال حق فروش این خودرو ندارن دیدین پس میشه یعنی افراد نمایندگی با سرمایه داران هماهنگن و بستن و سود حاصل از تفاوت قیمت بازار با کارخانه رو بین خودشون تقسیم میکنند.تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
باسلام وبا احترام به فروشندگان محترم خودرو که اعلام نمودند پس از نوروز سال۹۹ باافزایش ۳برابر مواجه خواهیم شد. باید باقاطعیت اعلام نمایم نه تنها افزایشی در این خصوص نخواهیم داشت بلکه با بین ۳۰ الی ۴۰ درصد و حتی برخی خودروها تا ۵۰ درصد(خودروهای پر هزینه وپر مصرف) سیر نزولی به سه دلیل وشاخص اقتصادی ذیل خواهیم بود.
۱-با انتشار بیماری کروناوعدم حضور اقشارمختلف در معاملات اقتصادی وترجیحا" نجات جان بر درآمد
۲- تغییر مسیر سرمایه گذاری در جهت معاملات غیر حضوری مانند بورس
۳-عدم وجود نقدینگی در سطوح مختلف جامعه
Switzerland
مسعود
۲۱:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
تمام این گرونی ها وتورم هیچ ربطی به دلار ارز نداره تنها دلیلی رانت اختلاس و...است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
ایشالله یه روز همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
هنه وسیل نقلییه باید ارزان شود چه ماشین چه وسایلهای دگر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
یه پراید دارم دیگه نمیفروشمش میخوام باهاش میلیاردرشم
United States of America
محمد
۰۹:۳۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
همه اینایی که نظر گذاشتن و گله و شکایت کردن کافیه فقط موقعیتشو داشته باشن و پول خرید ماشینو داشته باشن...صد تا میخرن.
Iran (Islamic Republic of)
Ali.b
۰۰:۳۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
واقعاچراکسی‌پیگیر‌این‌همه‌افزایش‌قیمت‌خودرو‌نیس،مردم‌چی‌گناهی‌کردن‌
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ای کاش همه مسئولین کشور از سپاه بود که به فکر مردم بودن خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ما کارگرا مگه چه گناهی داریم ک نتونیم یه ماشین ارزون قیمت بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۱:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
طوریکه اینها دارند رقابت میکنند برا افزایش قیمت شرکت های خودرویی معروف دنیا برا افزایش کیفیت نمی کنند هر روز یه قطعه کمتر وقیمت ر بالاتر میبرند فقط خدا به داد مردم ایران برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
کارمنداو کارگرا خداییش چه جوری زندگی کنن طبقه مرفه روز بروز مرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
کاش یه مسئول پیدا میشد که واقعا یک هزارم حاج قاسم بخاطر مردم کار میکرد تا ما مردم عادی با دو تومن حقوق میتونستیم یه زوری یه ماشین واسه خودمون داشته باشیم،خدایا امیدمون فقط به توست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
در یک اقتصاد رانتی _دولتی این قیمت ها عادیه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
شورشو دیگه در آوردن
زندگی مون شده همش استرس
یعنی میخوایید مردم رو از همه چی محروم کنید
ما باید کجا به این گرونی ها اعتراض کنیم
باید به کی درد هامنو بگیم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۰:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آخه تا کی ما باید تاوان حماقت ها و اشتباهات شما رو بخوریم .کمر ما کارگرا رو شکوندید بس نبود .ولمون کنید بابا تا کی ما باید بکشیم .برآید 62تومن رو کجای دلم بزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چرا نباید خودرو خارجی بدون تعرفه وارد کشور نشود ؟
تا کی باید با فرغون های شما ملت ایران در جاده ها بمیرند؟
چرا به خواست ملت ایران گوش نمی دید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سپاه جان کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
به جای سپاه جان کمک
بگو انحصار مافیا باید از بین برود و ننگ بر مافیا و انحصار
و نیز بگو ننگ بر تعرفه بالا و متاسفم عاملان گرانی تعرفه واردات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سپاه رسالت خود را دارد و آن حفاظت از کیان مملکت است خودرو کار بخش خصوصی واقعی هست نه قوای نظامی اشتباه نکنید صنایع فقط دانشمندان و نخبگان تولید
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رسانه بزرگ و ملی و بین المللی باشگاه خبرنگاران صدای دل ما سوخته دلان و ملت بزرگ ایران باش.
این انحصار طلبی و خیانت به خودروسازی و مردم محترم و گران‌فروشی و وابستگی و سرکوب قطعه سازان اقتصاد و عمر ما را تباه میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
بابا این همسو با گران فروش هاست اگر و فقط اگر چند مدتی قیمت نزد تب و تاب قیمت های کاذب می شکند
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۹:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رانت خودرو دست کیه مگر جمعیت ایران چقدر که تا ثبت نام میشه سایت بسته میشه واقعا چی توی مملکت میگذره واقعا وانت پراید اشغال ۶۳ میلیون ارزش داره بعد میگویید سالی چندین نفر در جاده های کشور گشته میشن آقایان خودتان خودروهای تولید داخل رو سوار می شین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بعداز عید پراید ۱۰۰تومان میگی نه نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خودرو ماجرا نداره نماینده ها به حسابشان می رسند!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
نماینده چطور می خواهد مشکل مردم را بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بجای گرفتن گواهینامه خودرو بریم برای گرفتن گواهینامه شتر سواری بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چرا؟؟؟
چرا؟؟؟
چرا؟؟؟
و چرا؟؟؟
رشد و پیشرفت ما در خودرو سازی اینقدر کند و لاک پشتی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
یک سوال از همه ایرانیان عزیز و محترم!!!!!!!
اگر هر ایرانی یک خودرو داشته باشه کی بیشتر سود می‌کنه ما مردم یا دولت ؟؟؟؟؟!!!!!
قطعه سازهای بیشتر و مونتاژ کاران بیشتر و مصرف سوخت بالاتر و اشتغال بیشتر همه از توسعه و تولید انبوه دهها ملیونی تولید خودرو است.
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۷:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ضعف اصلی در قطعه سازی است نه سرهم بندی!!!!!
همیشه پایه و ستونهای صنعت را رشد بدهیم نه بها دادن به دو بنگاه سرهم بند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خودروسازها ومسئولان خون مردم را می مکند تمام این حرف ها توجیه است خودرورا گران می کنند تا پول بیشتری به جیب بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آقا این نعمت بخش رو عوض کنن بنظر من کلی از این مشکلات میتونه زیر سر همین آدم باشه ، الان سه دولت که کسی دست بهش نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
باید اعدامش کنن نه تنها عوض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
کجان اون دوستانی که می گفتن تحریم اثر ندارد. حالا بیایید جواب بدهید. مردم عادی که لح شدن ون کاخ نشینن ها اثر ندارد. تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اصلا ربطی به تحریم نداره
چیز باعث این گران گسیخته شده
1- تعرفه واردات کهکشانی است یعنی خود تحریمی نه تحریم
دوم انحصار بازار در دست مافیا
سوم نفوذ مافیا در دولت و مجلس
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مثل سال قبل؛قيمتها رو از سايتهاي فروش خودرو بردارن،جلوي سوءاستفاده دلالها گرفته ميشه
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
جان من بیاین گرون هم بکنید این گاری رو برین یک مقایسه قیمت کیفیت کنید بعد حرف از گرونی یا ارزونی بزنید که ارزونی امکان نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۵:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
قیمت خودرو قبل از بنزینم هر روز بالا و بالاتر می رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باید دید کشش بازار خودرو چقدر هست انقدر گرون میکنن که دیگه بازار نکشه الان فعلا ملت هنوز پولدارن میخرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ملت پول ندارن دلال بازی میشه تو بازار من خودم از یه نفر تو مترو شنیدم که داشت میگفت الان مصرف کننده خریدار نیست همه دلال هستند به هم میفروشند(خودش هم می خواست همین کارو بکنه) در ضمن باشگاه پیگیری کند چطور فقط میشد با یک کد ملی یک ماشین ثبت کرد بعضی ها رفتند ماشین به اسم فامیل ها با شماره تلفن خودشان به تعداد بالا خریدند و نمیدن تو بازار! چرا قوه قضاییه پیگیری نمیکند!اینا همون دلال هستند که خیلی راحت حق مصرف کننده واقعی را می خورند که هیچ از یکی از افرادی که فامیلشون مدیر یکی از شرکت ها بود به دوستم شنیدم پیشنهاد داد پول بده بدون امضای حتی یک برگ بعد از سه ماه خودرو را بره تحویل بگیره! این دیگه چه وضعیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ببین یه چیزی بگم ختم کنم ملت ایران جزو پیچیده ترین افراد دنیا هستن پس مطمئن باش پراید ۲۰۰میلیون هم بشه ملت هم پول داره هم رغبت
Iran (Islamic Republic of)
T'b
۱۳:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با این وضعیت به زودی به عصر حجر و تیر کمون بر می گردیم. مسئولان اینقدر بی خیال نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تعرفه واردات خودرو رو بردارین قیمت ها بشدت کاهش می یابن ۱۰۰تومن پژو پارس ۱۰ ساله دیگه هم نمی ارزه به این پول ماشین اروپایی میدن مثل کشورهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۳:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
زیباست
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چی مردم?
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
میگه قیمت دلار دلیلشه ، پارسال که ازین هم بالاتر بود قیمتها بهتر بود ،
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دلار بهانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
راه نجات مردم بدبخت ایران از این یعنی ایران خودرو و سایپا :
1 واگذاری کامل انها به بخش خصوصی
2 صفر کردن تعرفه واردات
3 فروش اموال مازاد انها
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۲:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام علیکم
قیمت ۲۰۶ کم مصرف(تیپ ۲) آماده انفجار هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
و علیکم سلام ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۲:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
هیچ کالایی بعد از گرونی بنزین افزایش قیمت نخاهد داشت...
Netherlands
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مسولان گفتن با گرونی بنزین هیچی گرون نمیشه, ولی اقا اینا نمی تونن دبه ماست رو کنترل کنن شده 25 هزار تومن صرفا جهت اطلاع
بعد قیمت ماشینو کنترل کنن بقول حشمت فردوس دکی ! زرشک
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
نخواهد‌داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
پدرام نداری نخر! همه که نباید ماشین داشته باشن!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خدا قوت صنعتگران
Iran (Islamic Republic of)
امیر دریادل
۱۲:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من فقط موندم وقتی آپشن به خودرو اضافه میشه هزینه بیشتر میشه ولی وقتی آپشن هم کم میشه بازم گرونتر میشه؟ . کاش صنعت خودروسازی دست سپاه میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خسته شدیم به خدا صبح ها که ازخواب پا میشیم چیزی جزناامیدی و ترس سراغمون نمیاد مردم کدوم کشور اینقدر خالی از انگیزه وامید شدن. یه نفر محض رضای خدا نمیاد جلوی اینهمه فساد وگرونی ودزدی رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
هروقت گفتن افزایش نخواهد داشت باید نگران باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خسته شدیم بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مردم رو هی از سال آینده بترسونید تا که بیان زود ماشین بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر گاریسازان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
وزیر صمت دقیقا کارش چیه؟
فقط قیگت دام رو بیارن پایین اگه خیلی ادعای مدیریت میکنید ،بازار خودرو رو ثابت نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اگر جلوی واردات خودرو آزاد بشه دیگه کسی خودرو های داخلی را بی کیفیت هم توش نمیذارند قیمت سانتافه 25 هزار دلاره حالا با دلار 13000تومان ببینید چقدر در میاد اونقدر تعرفه بهش میبندند تا میشه 1 میلیارد خدا دست این مافیا را از بیخ قطع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفانه ماهم بدون هیچ اعتراضی با خرید خود از این مافیای خودرساز حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تثبیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
الان دلار ثابت هستش ولی هر روز قیمت خودرو بالا میره الان پراید 21 میلیونی شده 56 میلیون یعنی سال آینده پراید میشه 100 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
فولاد و شیشه و آلومینیم که تولید خودمونه.
چرا افزایش قیمت؟؟
Germany
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با همین روال پراید به 100 تومن میرسه اخر سال اینده
ایا نمیخواین فکری بکنین
از خبرگزاری شما انتظار دارین به شدت پیگیر این مشکل بشه
اصلا دلار تغییرات ویژه ای نداشته که اینطور همه اجناس دارن میرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
انشااله
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۰:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اقا گرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خودرو سازی ما صنعتی مرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چی می تونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خسته شدیم دیگه ...../
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تا شفاف سازی تو مملکت انجام نشه ما محکوم به تورم و شکست اقتصادی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چهل سال تورم سر سام آور دروغ مسکن که هیچیش وارداتی نیست پس چرا گران داره میشه ما را به شما امیدی نیست پول مستاجرها به مفت هم دیگه ارزش ندارد ..خدایا ما که نمی‌گذریم از اینها تو هم نگذر و هم در این دنیا بیشتر روسواشان کن هم در آن دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چی کسی بود می گفت ما نمی‌داریم با افزایش بنزین چیزی گرون بشه اینجا که تو این گزارش چیز دیگه ای می بیبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
در تعجبم مردم واقعا توان خريد با اين قيمتهارو دارن؟! كيا دارن پرايد ٦٥ ميليوني ميخرن؟! آدم با چه درامد و چه روحيه اي ميتونه همچين خريدي كه سرتاپاش ضرره انجام بده؟! جدا جواب اين سوالو پيدا نميكنم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
در تعجبم مردم واقعا توان خريد با اين قيمتهارو دارن؟! كيا دارن پرايد ٦٥ ميليوني ميخرن؟! آدم با چه درامد و چه روحيه اي ميتونه همچين خريدي كه سرتاپاش ضرره انجام بده؟! جدا جواب اين سوالو پيدا نميكنم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دلار گرون میشه ... خودرو گرون میشه
دلار ارزون میشه ... خودرو گرون میشه
بنزین گرون میشه ... خورو گرون میشه
بنزین ارزون میشه ... خودرو گرون میشه
تورم زیاد میشه ... خودرو گرون میشه
تورم کم میشه ... خودرو گرون میشه
...
تنها رابطه منطقی:
خودرو فقط واس ماس، پس ... خودرو گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر اونی که از این دو شرکت ماشین‌ بخره
Iran (Islamic Republic of)
احمد.
۰۸:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
شاید شما اینقدر پولدار هستی که خودروی وارداتی بخری.ولی فکر کن یک ادم بدبخت که برای امرار معاش نیاز به خوردو داره و پولی هم نداره که خودرو خوب و ایمن خارجی بخره،چه باید بکنه؟اگر خودرو خارجی بدون گمرکی وارد میشد و شرکت های داخلی هم همین خودرو ها را تولید میکردند ،انوقت حرف شما درست بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۰۹:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دولت تدبییییییر و امییییییید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
فقط تقصیر دولت نیست از مجلس بگیر تا قوه ی قضاییه همه سکوت کردن اگه نماینده های دلسوزی داشتیم واز گرونی ها سود نمیبردن باید صداشون درمیومد وجلوی افزایش قیمتها مثل افزایش قیمت خودرو رو میگرفتن همینطور قوه ی قضاییه .
Iran (Islamic Republic of)
سؤال فنی
۰۹:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
این تحلیل هایی که شما تو سایتتون انجام میدید چه فایده ای داره و چه تأثیری در کاهش قیمت ها داره!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باید برچسب قیمت خودرو روی بدنه هک بشه اینکار مانع افزایش قیمت توسط دلال وواسطه میشه چون تعزیرات باگرانفروشی برخورد خواهد کرد درنتیجه خودرو به متقاضی واقعی خواهد رسید
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
کجای دنیا قیمت کارخونه و بازار اینقدر تفاوت داره؟
جالب اینجاست نماینده ها ، قوه قضاییه میبینن و هیچ کاری نمیکنن چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
قیمت پارس
۰۸:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
پارس tu5
135میلیون تومان
مردم با این گرونی باید چیکار کنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
نمیتونی نگیر!! قرار نیست همه ماشین داشته باشند، یه دوچرخه بگیر!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تیبا صندوق دارگرانترم میشه هرروزه می قیمت بگیرم هیچ بالات میره. چی کنیم بخریم یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۸:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من با این دلایلی که همه میدونن واهی و رد گم کنی هست کاری ندام.
Iran (Islamic Republic of)
Farshad
۰۸:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
به جای این که قطعات خودرو رو وارد کنیم و داخل مونتاژ کنیم آیا بهتر نیست خودرو خارجی رو وارد کنیم...؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
فرمایش شما صحیح چون خودروی بروز تر وبا کیفیت تر به مردم تحویل میشد نه پراید وپژو 40سال قبل کره وفرانسه .
اما همین اشتغالی که ایجاد میشه چیز کمی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ن اوقت سود نمیکنن خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
Esi
۰۸:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
منتظر پراید یک میلیاردی هستیم.یا علی بجنب ببینم بعد عید میرسه به این قیمت!
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۸:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ماشاه الله همتون دست به دست هم دادیدکه دوباره قیمت خودروروببریدبالا،،ازاین حرفهازیادتوگوش مارفته شماهافقط خوب بلدیدحرف بزنید،ماشین چینی صدعرضه شرف داره تاخودروی ایرانی خودرویmvmچینی بهترین ماشینه ۵میلیونشم واردکنید خریدارداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ماشاه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دلار که یکساله ثابت مونده
افزایش قیمت اصلا توجیهی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
پس توباغ نیستی دلار۱۴هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مرد حسابی قیمتها بالا میرود خودرو گران بخرند معلوم نیست جناب عالی چند خودرو احتکار کرده ای که بر مبل گرانی می کوبی آرزو میکنم همه تون ور شکست بشید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سوال : مردم کدوم کشور عاقلی رو دیدید که شرکت یا شخصی رو که ارابه های مرگ می سازه رو حمایت کنه؟
جواب: ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
گل گفتی
-
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دیگه خسته شدیم وا...
-
داود
۰۷:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چه ربطی قیمت خودرو در بازار به نرخ ارز داره
خودرو کارخونه ای 80 میلیونه ولی قیمتش تو بازرار 120 میلیون
این فقط نشونه اینه که هیچ نظارتی نیست
چرا؟ چون از کنار این قضیه خودروساز و ... دارن سود میبرن
کسی که نمیتونه از طریق سایت خودروسازها خودرو بخره و یه خریدهای سوری تو سایتشون میگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آقایی رئیسی کجایی

فقط و فقط حرف که نشد چاره
چرا عمل نمی کنید ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید فدایی
۱۸:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رییسی چه کندبایدمجلس قانون تصویب کنه اولا خودروسازبدون اجازه پیش فروش وپول مردم رانگیره یکساله من تیلانوشتم وعده ۴۵روزه از۱۵فروردین ۹۸ دادن الان میگن خرداد۹۹ دوما تخلفات امروزپیش فروش بدون اجازه کی شروع کردن ملت میگن نخرین نخرین ولی ظرفیت امروزپرشد وقتی خودمون میخریم رییسی ومجلس وبازرسی چه میتوانندبکنندمیگن نخرین بعضی ها دوزوصفتن مارامیگن گرانه نخرین ولی خودشان میخرن باکارت ملی خانواده دیدم ۵تا تیبا نوشتن احتکاربرای بعدازعیدبفروشه پول نداریم ماهم ازاین کارابکنیم .ای تحریکدکنندگان که میگین نخرین ارزون بشه خداازتون نگذره میخرین صدای ماجایی نمیرسه رفتم شکایت گفت نمیخریدی مجبورت نکزدیم که پس مقصرخودماییم میخریم تمام.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بنده خدا خبر ندارم
آخه اونا ما اصلاً خودرو ایرانی سوار نمیشن
ماشین تویوتا سوار هست بنزینی هم مفته
کجای کاری؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تا ۱۴۰۰ با روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آقایی رئیسی کجایی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تحریمیم اولا.دوما دیگه پایین نمیادخودرو.سوما پیش فروش پارسال راهنوزندادن قطعه ندارن.چهارما پیش فروش امروزبرای خریدقطعه برای پارسالیهاست که بدن وامزوزیهاراکه نوشتن آخرسال۹۹ همینطوری میچزخه صنعت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رفتهدتو پیاده رو ها دیوار بکشه صبر کن تا ۱۴۰۰ بر میگرده فعلا خوش باش
آخرین اخبار