مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از اجرای برنامه تبرکات فاطمی برای نخستین بار در بقاع هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان  در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: برای نخستین بار برنامه تبرکات فاطمی در بقاع شاخص هرمزگان اجرا می‌شود.

او افزود: دراین طرح یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی، در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه شاخص استان اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، و اجرای ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی، بهانه‌ای است تا عاشقان حضرت زهرا (س)، به آن بزرگ بانوی دوعالم، اقتدا نموده و در مسیرِ روش و منش آن حضرت گام بردارند.

حجت الاسلام حسین مهدیان گفت: لازم است مراکز افق و بقاع متبرکه‌ای که در برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی نقش ایفا می‌کنند، به این سیره و منش حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها، یعنی توجه به محرومین و نیازمندان، تمسک نموده و به نیابت از حضرت مادر سلام‌الله‌علی‌ها، در راستای انفاق به محرومین گامی بردارند.

او افزود:نمونه بارز انفاق و ایثار آن بزرگوار، را می‌توان در انفاق تنها افطاری آن حضرت و خانواده‌اش به مسکین و فقیر و اسیر دید که خداوند متعال آن را به زیبایی به رخ بندگانش کشیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا سلام الله علیها، بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی برای یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی، در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می‌شود.

مهدیان افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، توجه به محرومان و اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت علیهم السلام و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.