مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: علیرغم افزایش ۶ ونیم درصدی تلفات جاده‌ای در کشور، کاهش ۵ درصدی تلفات انسانی حاصل از تصادفات برون شهری را در استان کرمان شاهد بوده ایم.

ایمنی جاده‌های استان کرمان و کاهش تلفات جاده‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل ونقل که در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد ترافیکی، توسط دستگاه‌هایی نظیر: راهداری و حمل و نقل شمال و جنوب، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر بوده است که توجه بیشتر رانندگان به قوانین و مقررات رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه را نباید نادیده گرفت.

او افزود: در شانزدهم دی ماه امسال، همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حدود ۱۰۰ هزار تردد از نقاط مختلف کشور، از طریق محور‌های ورودی به شهر کرمان ثبت شده است که این آمار سه برابر تردد روز‌های عادی را در دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای نشان می‌دهد.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه جاده‌های استان کرمان بار سنگین تری را نسبت به سایر استان‌های دیگر تحمل می‌کنند و زودتر دچار آسیب دیدگی می‌شوند گفت: متوسط بار حمل شده توسط ناوگان باربری جاده‌ای در کشور ۱۵ تن است در حالی که متوسط تناژ جاده‌های استان ما ۲۰ تن می‌باشد و همین امر باعث آسیب دیدگی زودتر پل‌ها وساختمان جاده‌ها می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف جاده‌ای در محور‌های کل استان فعال است و حدود ۵۰ دستگاه دوربین دیگر نیز در حال نصب داریم که با نصب دوربین‌های جدید انتظار می‌رود تعداد تخلفات جاده‌ای در سطح استان کاهش یابد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه این نشست به نقش اساسی خودرو‌های حامل قاچاق سوخت و افاغنه در افزایش سوانح و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: عدم رعایت سرعت مجاز و دیگر مقررات رانندگی توسط رانندگان متخلف قاچاق موجب بروز تصادفات با شدت بالا می‌گردد و این امر باعث افزایش آمار تلفات جانی در ۹ ماهه امسال شده است در حالی که اگر استان ما با چنین معضلی روبرو نبود وضعیت مناسب تری در سطح کشور داشتیم.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: همچنین در بحث پراکندگی بروز تصادفات، آمار‌های موجود نشانگر این امر است که ۷۳ درصد تلفات در محور‌های اصلی و ۲۷ درصد در محور‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار