سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد فیاض پور معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارسدر کارگروه هماهنگی و برنامه‌ریزی سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی، تصریح کرد: در آموزش ابتدایی باید به موضوع هویت نگاه عمیق و ریشه‌ای داشته باشیم و آن را به گفتمان غالب خود تبدیل کنیم.

او، بیان کرد: تاکید ما بر تقویت هویت ایرانی اسلامی در دوره پیش‌دبستانی برای همه کودکان ایران است که در واقع ما این کار را از مهرماه امسال با برگزاری کلاس‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی در فارس آغاز کردیم.

فیاض پور ادامه داد: هویت ملی مجمو عه‌ای از ویژگی‌ها، وابستگی‌ها و مرز‌های جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، حماسی و قومی زندگی انسان را دربرمی گیرد که باید هر عضو از افراد جامعه با توجه به ویژگی‌های هویت به آن افتخار کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس افزود: نگاه نوجوانان و جوانان ما به آن سوی مرز‌ها ناشی از احساس کمبود شخصیتی و هویتی در آن‌ها بوده که از ۳ سال پیش در کشور این همایش پایه‌ریزی شده است.

او، تاکید کرد: با هدف ایجاد هویت در کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در فارس این همایش را پذیرفتیم، چرا که اساس شکل‌گیری هویت در این دوران است و از این طریق به بچه‌های ایران پیام می‌دهیم که ما ایرانی‌ها دارای تمدنی عمیق و ریشه‌دار ازنظر ملی و مذهبی هستیم.

فیاض پور اضافه کرد: هویت پروسه‌ای دینی است که می‌تواند خودباختگی دینی را موجب شود چنانچه کم رنگ شدن هویت دینی موجب مهاجرت فرزندانمان به غرب شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس دین اسلام را در شکل‌گیری هویت ایرانی مهم دانست و اضافه کرد: یکی از ارکان مهم در شکل‌گیری هویت ملی جغرافیایی ایران بوده که فارس نیز خواستگاه این تمدن عظیم است.

او، گفت: از ارکان دیگر آن زیان فارسی است که همه آن‌ها در فارس ریشه دارد و در وجود مردم عجین شده و نشان از این است که این میزبانی به حق شایسته مردم فارس است.

فیاض پور بیان کرد: وجود امامزادگانی از جمله شاه‌چراغ، سید علاءالدین حسین و علی ابن حمزه (ع) و معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت، برای مردم مهم و جنبه اسلامی بودن ما را پررنگ می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: آموزش هویت دینی و ملی به کودکان و نوآموزان پیش‌دبستانی و دبستانی و در سطح وسیع‌تر به مخاطبانی مانندمربیان و معلمان پیش‌دبستانی و دبستانی و اولیای نوآموزان به‌عنوان جامعه عام و حتی مسئولان تصمیم‌گیرنده یکی از اهداف این همایش است.

او، تسهیل دسترسی آسان و بروز به داده‌ها، دانش و اطلاعات روز با محوریت هویت در قالب رسانه‌های دیداری، شنیداری، حقیقی و مجازی، تولید دانش و اندیشه‌های هویتی و انتقال آن با روش‌های علمی و دانشگاهی به مخاطبان را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.