مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان گفت: یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی لشگر فرشتگان و حماسه زینبی در مدارس استان برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره لشگر فرشتگان و حماسه زینبی در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران شیخی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان گفت: تفاوتی که این یادواره‌ها با دیگر یادواره‌ها دارد در سبک برگزاری آن است.

او با بیان اینکه این یادواره‌ها نه مداح دارد و نه سخنران، افزود: در این یادواره‌ها خانواده‌های شهدا سخنران مراسم هستند و خانواده‌های شهدا از خاطرات و از ارتباطی که با شهدا داشتند و سبک زندگی آن‌ها برای دانش‌آموزان می‌گویند.

شیخی بیان داشت: در یادواره‌هایی با این سبک و سیاق به‌دنبال آن هستیم تا ارتباط مستقیم بین خانواده شهدا و دانش‌آموز رقم خورده و دانش‌آموزان از همان مرکز اصلی که خانواده شهدا هستند، نه با رابطه و نه از سوی شخص دیگری سبک زندگی فردی را که در نهایت به سعادت رسیده و شهید شده، درک کنند.

او با بیان اینکه قرار است از ۱۶ بهمن‌ماه و با همکاری آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار و تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ویژه اتحادیه‌های انجمن‌های دانش‌آموزی، این یادواره‌ها در تمامی مدارس استان برگزار شود، افزود: به تعداد همه شهدای دانش‌آموز قرار به برگزاری یادواره شهدا در مدارس است.

شیخی گفت: این یادواره‌ها می‌تواند در قالب‌های مختلفی برگزار شده و با تغییر نام کلاس‌های درس و برگزاری صبحگاه روزی با شهید در برخی از مدارس همراه باشد.

هزار و ۲۷۵ شهید دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد و کوچکترین شهید دفاع مقدس کرمان نیز علی ذاکری است که یادواره این شهید بزرگوار حدود یک ماه و نیم پیش در منوجان برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار