تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده دی‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ حجم سهام ۲۲ درصد و ارزش ریالی ۱۲۴ درصد داشته است.

کرشمه ترابیان مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد:  تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده دی‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ حجم سهام معامله شده ۲۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به عملکرد بورس استان فارس در دی‌ماه امسال، افزود: در ۲۱ روز فعالیت بورس استان ۸۵۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۵۷۸ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس معامله شد.

ترابیان ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۲۱۸۰۲۲ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۱ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۹ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۴ شرکت می‌باشد که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: در یک ماهه اخیر ۳۵ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۳۰۸۱۳ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶۲۲۹ میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار