سرپرست اداره‌کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ٣١ طرح عشایری در آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی بهادری سرپرست اداره‌کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: این طرح‌ها شامل مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، بهسازی چشمه و احداث آبشخور، احداث دیوار ساحلی، آب نما وتأمین آب آشامیدنی است که در شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، میاندوآب، نقده، شاهیندژ، اشنویه، بوکان، سردشت، خوی، ارومیه، ماکو و چالدران قرار دارند و برای اجرای آن‌ها درمجموع نه میلیارد و ۴٣٠ میلیون ریال هزینه شده است.

او افزود: این طرح‌ها در مجموع شامل ٢٢ باب چشمه و آبشخور دامی عشایری و ٢٩٠ کیلومتر ایل راه عشایری است که با افتتاح آن‌ها دو هزار و ٨٣۴ خانوار عشایری از آن بهره‌مند می‌شوند.

بهادری گفت: تعمیر و تجهیز اداره‌های امور عشایری به مساحت ٧٣٠ مترمربع در شهرستان‌های خوی و ماکو از دیگر طرح‌هایی است که همزمان با دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند که نه درصد جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.