استاندار قزوین در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، خواستار ایجاد فضای شاد در مدارس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین استاندار قزوین در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد: با ایجاد مدرسه شاد می‌توان زمینه علاقمندی دانش آموزان برای حضور در مدارس را افزایش داد.

او اضافه کرد: نشاط اجتماعی در جامعه ضروری است و موجب پیشرفت امور و افزایش راندمان و بازدهی کار‌ها خواهد شد.

جمالی پور افزود: قطعاً هر استانی با توجه به سنت‌ها و آداب و رسوم خاص خود می‌تواند برنامه‌های خوبی را برگزار کند.

او با جدا دانستن ارتباط نشاط از ابتذال اظهارداشت: برخی برداشت‌های غلط از مقوله نشاط وجود دارد که اساساً غیر واقعی است و نشاطی که آمیخته از فرهنگ و آداب اسلامی و قرآنی باشد بسیار خوب و مناسب است.

استاندار، شناخت ارزش‌های اجتماعی جوامع و درک تمام شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنجار‌های یک جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: استفاده از ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی جوامع در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار اثرگذار است.

جمالی پور توجه به کارکرد‌های ارزشی جامعه را در ایجاد نشاط در جامعه بسیار ضروری دانست و افزود: با مطالعه و شناخت روحیات هر جامعه‌ای می‌توان نشاط اجتماعی را در آن جامعه به خوبی ایجاد کرد.

استاندار افزود: تفاوت نیاز افراد یکی از فاکتور‌های مهم ایجاد نشاط در هر فرد است و می‌توان با شناخت خلق و خوی افراد نشاط اجتماعی را در فرد تقویت کرد.

جمالی پور همچنین با اشاره به نقش هر دستگاه در ایجاد نشاط در جامعه گفت: هر دستگاهی با توجه به نقش و رسالت خود می‌تواند با شناخت خلقیات و نیاز‌های جامعه هدف خود می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

سیاست گذاری برنامه‌های نشاط محور از سوی مسئولان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این نشست، گفت: سیاست گذاری برنامه‌های نشاط محور از سوی مسئولان با هدف ایجاد جامعه‌ای با نشاط و پویا صورت گرفته است.

حبیبی با اشاره به تنوع برنامه‌ها و نقش دستگاه‌های مختلف استان در برگزاری آن‌ها افزود: اگر در برگزاری برنامه‌های نشاط اجتماعی بی ارتباط و بی انگیزه باشیم قطعا شاهد جامعه پرخاشگر و با خشونت بالا خواهیم بود.

او برنامه‌های نشاط آفرین را دارای ابعاد مختلف بیان کرد و اظهارداشت: این برنامه‌ها باید استان برگزار شود و صرفا فقط مختص شهر قزوین نباشد.
معاون سیاسی- امنیتی استانداری تصریح کرد: ارتباط خاصی بین این برنامه‌ها و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف در جامعه وجود دارد که برگزاری آن‌ها می‌تواند دستاورد‌های مطلوبتری در پی داشته باشد.

حبیبی با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه مبارک فجر افزود: می‌توان با برنامه ریزی مطلوب‌تر و تعیین نقش دستگاه‌های مختلف ویژه برنامه‌های خوبی در این ایام برگزار کرد.

ضرورت تقویت نشاط در جامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به ضرورت تقویت نشاط در جامعه گفت: با برنامه ریزی و جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و حضور مردم می‌توان زمینه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را فراهم کرد.

بیدخام با اشاره برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف، از آن‌ها خواست در برنامه‌های مشخص شده حضور یابند.

او افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های مجموعه دستگاه‌های مختلف استان از جمله شهرداری، بهزیستی، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی می‌توان برنامه‌های متناسب با فرهنگ و اعتقادات مردم را برگزار کرد.

تأمین نشاط منوط به توجه به معیشت

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان هم گفت: تأمین نشاط در جامعه خوب و مهم است، اما ابتدا باید به نیاز‌های نخست مردم از قبیل معیشت آنان توجه ویژه‌ای شود.

فولیان با اشاره نقش دستگاه قضایی استان در تأمین امنیت جامعه و برخورد با ناهنجاری‌های مختلف گفت: در صورتی که نیاز‌های اولیه جامعه تأمین نشود قطعاً شاهد افزایش ناهنجاری‌های مختلف در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار