فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح بزرگ ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح بزرگ ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه خبر داد و گفت : یکی از نتایج مهم این طرح دستگیری ۲۸ مجرم، شرور و جاعل سابقه دار بود.

او گفت : طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای اجرای مطالبات مردمی و به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز سطح شهر به ویژه در بحث برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه اجرا شد.

او افزود: در این طرح که با حضور ماموران پلیس امنیت عمومی، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه، یگان ویژه و معاونت اجتماعی برگزار شد، نتایج خوبی به دست آمد که یکی از نتایج مهم آن دستگیری ۲۸ مجرم متشکل از افراد شرور، سارق و متهمان متواری بود که با اقتدار پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: یکی از افراد دستگیر شده جزو اراذل و اوباش شناسنامه دار بود که از چندی قبل به علت سرقت، تیراندازی و مجروح کردن کردن یکی از شهروندان در استان همدان تحت تعقیب قرار داشت.

او گفت: در این طرح همچنین بیش از سه کیلوگرم انواع مواد مخدر، مقداری مشروبات الکلی دست سازو پنج دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از ۴۹ باب منزل کشف شد.

جاویدان افزود: پنج قبضه سلاح شکاری، مقادیری فشنگ جنگی و شکاری، ۱۷ عدد گواهینامه، پنج عدد کارت ملی و دو عدد کارت پایان خدمت جعلی به همراه یک قطعه کارت رانندگی مربوط به یکی از سازمان‌های کشوری، یک عدد کارت شناسایی وسیله نقلیه و یک عدد چاقو از دیگر کشفیات در این طرح بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این طرح با توجه به شناسایی منزل یکی از قاچاقچیان سابقه دار در حوزه سلاح و مهمات، ماموران نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند که ناگهان مجرم سابقه دار از طبقه دوم منزل اقدام به فحاشی و شکستن شیشه‌های منزل و همچنین پرت کردن اشیایی به سمت ماموران کرد و متعاقب آن دیگر اعضای خانواده وی شامل پدر، مادر، برادر و همسرش نیز به کمک وی شتافته و با پلیس درگیر شدند.

او افزود: این شرور مسلح که در طبقه دوم منزل حضور داشت، بوسیله یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد و در نهایت پس از بی توجهی فرد درگیر به اخطار‌های پلیس برای کنار گذاشتن اسلحه، یکی از ماموران انتظامی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و پس از شلیک سه تیر هوایی در نهایت اقدام به شلیک به سوی وی کرده و او را زخمی کرد.

جاویدان گفت: پس از زخمی شدن شرور مسلح، ماموران نسبت به خلع سلاح و دستگیری وی اقدام کرده و سپس به منظور رعایت حقوق شهروندی وی را به سرعت با آمبولانس مرکز بهداری انتظامی استان به بیمارستان منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: شرور دستگیر شده دارای سوابق کیفری متعددی در زمینه خرید اموال مسروقه، مشارکت در جعل اسناد رسمی، تحصیل مال نامشروع، سرقت و خرید و فروش سلاح و مهمات غیرمجاز بوده است.

او افزود: اجرای این طرح که با دستگیری تعداد زیادی از مجرمان و کشفیات بسیاری همراه بود، باعث رضایتمندی مردم و اهالی محل شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس در مواجهه با چنین افرادی مقتدرانه عمل کرده و اجازه نمی‌دهد این افراد امنیت جامعه را به خاطر منافع شخصی و قدرت طلبی با چالش مواجه کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.