ریاض منصور خواستار فشار آوردن جامعه بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی شد

نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست با تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی مانع از پیشبرد طرح‌های اشغالگرایانه این رژیم شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ریاض منصور، نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد، از این سازمان خواست مانع از پیشبرد طرح‌های جدید رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های دیگری از خاک کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی شود.

او در سخنانی با بیان این مطلب خواستار آن شد تا جامعه بین‌الملل رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز با تأکید بر مخالفت فلسطینیان با تدابیر حمایتی واشنگتن از رژیم صهیونیستی، به ویژه اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت اسرائیل»، این تدابیر را خلاف قانون بین‌الملل خواند.

دیروز نظامیان رژیم اشغالگر با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی سعی کردند نمازگزاران فلسطینی را از این مکان مقدس دور کنند. آنان در این یورش از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستکی استفاده کردند.

صد‌ها فلسطینی روز گذشته در پاسخ به پویشی در شبکه‌های اجتماعی، موسوم به سپیده دم اقدام و عمل، خود را به مسجد الاقصی رساندند. این پویش در مخالفت با تدابیر سختگیرانه نظامیان رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی و حرم حضرت ابراهیم در الخلیل و همچنین رویارویی با اقدامات اشغالگران و شهرک نشینان علیه مسجد الاقصی سازماندهی شد.

منابع فلسطینی فاش ساختند نظامیان اشغالگر پس از برخورد با فلسطینیان در مسجد الاقصی با آغاز جستجو‌های خانه به خانه در مناطق مختلف قدس، برای بازداشت فلسطینیان اقدام کردند. آنان چندین جوان فلسطینی از جمله یک زن و چند روزنامه‌نگار را بازداشت کردند و برخی دیگر را نیز برای تحقیق و بازجویی فراخواندند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار