فریدخمامی گفت: فدراسیون به ۲ روش ملی پوشان را برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات برون مرزی اعزام می‌کند.

فرید خمامی: کاراته کا‌ها به ۲ روش برای کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند

مازیار فریدخمامی کارشناس کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: فدراسیون کاراته به ۲ روش ملی پوشان را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌کند. برخی از بازیکنان با هزینه فدراسیون در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. آن‌ها کسانی هستند که شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند. مثل کاراته کا‌هایی که در بازی‌های اسپانیا و شیلی حضور داشتند.

او تصریح کرد: برخی از بازیکنان هم با هزینه شخصی در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک شرکت می‌کنند. این موضوع برای ارتقا رنکینگ است. این افراد از طرف فدراسیون اجازه حضور در مسابقات برون مرزی و اردو‌های آخر تیم ملی را پیدا می‌کنند، اما تمام هزینه به عهده خودشان است. حتی یکسری از مربیان هم به همین شکل در کنار بازیکنان حاضر می‌شوند.

کارشناس کاراته در ادامه گفت: ملی پوشان ما در ۲ وزن ۷۵- (بهمن عسگری) و ۷۵+ (سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب) شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند، اما در وزن ۷۵+ هم یک نفر از بین پورشیب و گنج زاده جواز حضور در المپیک توکیو را به دست می‌آورد. یک مسابقه‌ هم در کشور فرانسه برگزار می‌شود. در آن مسابقه با صلاحدید فدراسیون و کادرفنی تیم ملی یک نفر در وزن ۶۷ کیلوگرم اعزام می‌شود. اگر آن شخص در فرانسه به مدال برسد، مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید:  راهیابی بهمنیار به دیدار رده بندی لیگ جهانی کاراته وان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار