مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالا‌های صادراتی از گمرک استان در ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه امسال را بیش از ۴۸ میلیون دلار عنوان نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر گمرک خراسان شمالی جواد جعفری گفت در ده ماه نخست سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۷۰ دلار، از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۹ درصد، رشد داشته است.

جعفری کالا‌هایی همچون محصولات پتروشیمی (شامل کود اوره و پودر کریستال ملامین)، خوراک دام، سیب زمینی، سیمان، مقاطع فولادی، پلاستیکجات، رب گوجه فرنگی، لوله پلاستیکی، ماکارونی و ... را به عنوان عمده کالا‌های صادراتی یاد کرد که به عمده کشور‌های ترکمنستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، افغانستان صادر شده است.

مدیر گمرک خراسان شمالی افزود: در مدت مذکور واردات کالا توسط این گمرک به میزان ۳ هزار و ۶۵۳ تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۳۸ دلار بوده است شامل رشد ۹۳ درصدی از لحاظ ارزش دلاری و رشد ۱۹ درصدی از لحاظ وزن کالا بوده است.

اغلب کالا‌های وارداتی نیز در این مدت شامل برنج خوراکی، فروکروم، ماشین آلات و چراغ‌های شیلنگی، سوزن، فروسیلیکو منگنز، کنتور گاز، مولد گازی، پرس هیدرولیک دندانسازی و سایر مصنوعات بوده که توسط کارخانه‌های تولیدی استان و سایر شرکت‌های خصوصی وارد استان گردیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.