ذوعلم گفت: شورا‌های آموزش و پرورش باید بر حسب شرایط اقلیمی هر استان برای تعطیلات مدارس تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره چگونگی تغییر تقویم آموزشی در نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش باید بتواند مجلس را قانع کند تا در مورد تغییر تقویم آموزشی همراهی لازم را داشته باشد، اما اکنون کلیات نظام مظلوم واقع شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: علاوه بر اینکه تعطیلی مدارس به علت آلودگی یا برودت هوا افزایش پیدا می‌کند گاهی نوع برنامه‌ریزی مدارس هم موجب کاهش زمان آموزش می‌شود؛ به عنوان مثال ساعت‌های درسی باید ۵۰ دقیقه‌ای باشد، اما ساعت‌ها را ادغام می‌کنند و به جای ۱۰۰ دقیقه، ۷۵ دقیقه دانش آموز در کلاس درس می‌ماند. همچنین ۳۰ هفته آموزشی به ۲۸ یا ۲۹ هفته کاهش می‌یابد.

او به تأثیر شورا‌های آموزش و پرورش بر تصمیم‌گیری برای تغییر تقویم آموزشی اشاره کرد و گفت: شورا‌ها می‌توانند متناسب با شرایط اقلیمی استان برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری کنند. درباره تعطیلات ناشی از آلودگی هوا هم باید دستگاه‌های دیگر پاسخگو باشند که فعلاً اینگونه عمل نکردند.


بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی تغییر تقویم آموزشی؛ بی‌برنامگی آموزش و پرورش یا سنگ‌اندازی مجلس؟!


ذوعلم با بیان اینکه در آموزش و پرورش دیدگاه‌های مختلفی برای تقویم آموزشی وجود دارد، گفت: مشکل اصلی ما این است که نهاد‌های برنامه‌ریز و سیاست‌گذار این موضوع را اولویت اصلی نمی‌دانند، ضمن اینکه کاهش زمان آموزش ناشی از تعطیلات آسیب‌های بسیاری برای زمان آموزش دارد. هرچند مدارس راهکار‌هایی برای جبران زمان آموزش از جمله برگزاری کلاس‌های درس در روز‌های تعطیل را در نظر گرفته‌اند، اما این موضوع کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.