استاندار خوزستان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مناطق حاشیه‌ای ، طرح تفضیلی و جامع آبادان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه گذشته در نشست بررسی مشکلات منطقه سلیج و روستای رمیله در فرمانداری آبادان گفت: کمیته‌ای از سوی راه‌وشهرسازی، دفتر فنی استانداری و منطقه آزاد اروند مقدمات تهیه  و بررسی طرح تفضیلی و جامع آبادان را در دستور کار قرار می‌هند تا در اردیبهشت ماه سال آینده در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و از نظر سیاسی  اجتماعی قابل دفاع و به تصویب نهایی برسد.

او افزود:روستای رمیله به عنوان آبادی در تقسیمات کشوری معرفی شده و در مجاورت آن و خارج از محدوده روستا اهالی بدون مجوز اقدام به سخت‌وساز کردند که مقرر شد این قسمت به محدوده روستایی اضافه شود.

استاندار خوزستان گفت:دستگاه‌های خدماتی نظیر برق، آب و گاز با مصوبه شورای تامین به اهالی این منطقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

شریعتی از بخشداری مرکزی آبادان و دهیاری روستای رمیله خواست خدمترسانی به اهالی این منطقه را در دستور کارقرار دهند و جمعیت جدید روستا نیز به سازمان امور مالیاتی اعلام تا اعتبار ارزش افزوده دهیاری و روستا براساس جمعیت جدید محاسبه و پرداخت شود.

اضافه شدن بخشی از منطقه سلیج به محدوده شهر آبادان  

استاندار خوزستان وضعیت منطقه سلیج آبادان را اسفبار توصیف کرد و گفت:بخشی از سلیج با تصویب طرح جامع و تفضیلی در شورای علی شهرسازی و معماری به محدوده شهری آبادان اضافه می‌شود.

او افزود: در این منطقه نیز تا تصویب طرح جامع و تفضیلی آبادان با نظر شورای تامین دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز به اهالی خدمات ارائه دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شهرداری آبادان و راه‌وشهرسازی بهسازی راه‌های اصلی و آسفالت این منطقه را در دستور کار خود قرار دهند تا این منطقه از وضعیت کنونی خارج شود.

سلیچ غربی و شرقی یکی از مناطق ورودی شهر آبادان از سمت ماهشهر و اهواز است که حدود چهار هزار خانوار در آن سکونت دارند.

استاندار خوزستان در پایان سخنانش با اشاره به حوادث رانندگی در منطقه منیوحی از توابع بخش اروندکنار نیز گفت:چهار میلیارد ریال از سوی راه‌و شهرسازی برای برداشتن موانع فیزیکی مسیر پرداخت خواهد شد تا مشکل چهار خطه کردن بخشی از این جاده برطرف شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.