مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:بارندگی ها و طغیان رودخانه های فصلی در دوروز گذشته درجنوب استان موجب مسدود شدن راههای اصلی شد.

۵ راه ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان  همچنان مسدود / تلاش راهداران برای بازگشایی محورها ادامه داردعباسعلی ارجمندی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارندگی های و طغیان رودخانه های فصلی در دو روز گذشته در این استان موجب مسدود شدن  راههای اصلی ۱.کنارک به جاسک۲. دلکان به ایرانشهر۳. فنوج به کوتیج۴.رمشک به فنوج ۵. دلگان به زهکلوت   شد.

ارجمندی افزود: بارش های سنگین همچنین مسدودی تعداد زیادی راه روستایی را در پی داشته است که با توقف بارشها و پایین آمدن سطح رودخانه ها هم اکنون تعداد زیادی از راههای روستایی باز شده است.

او گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ها ادامه دارد .

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت  پنجشنبه وارد استان شده  که بارش‌های متوسط تا سنگین باران به همراه داشت.

او افزود: این سامانه بیشتر نواحی مرکزی و غرب استان را درگیر خواهد کرد، اما در ارتفاعات غربی زاهدان، خاش، ایرانشهر، فنوج، نیکشهر، قصرقند، کنارک، مناطق شمال و غرب چابهار و مناطق غربی دریای عمان نیز بارش‌های قابل توجهی رخ خواهد دارد.

او با بیان اینکه در این نواحی بین ۱۰ تا ۴۰ میلی متر باران پیش بینی می‌شود، افزود: انتظار می‌رود برای شهرستان دلگان و منطقه بزمان بین ۲۰ تا ۴۰ میلی متر و برای ارتفاعات غربی استان بین ۵۰ تا ۷۰ میلی متر باران ببارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید نیز انتظار می‌رود بنابراین توصیه می‌شود هم وطنان از اسکان در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و جوانب احتیاط را در رانندگی مد نظر داشته باشند.

ملاشاهی با بیان اینکه برای مناطق سیل زده تمهیدات لازم اتخاذ شود، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین اخیر، لازم است برای بارش‌های جدید تدابیر لازم اندیشیده شود.

او ادامه داد: به دلیل سرمای هوا و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، محور‌های مواصلاتی این مناطق مه گرفته و لغزنده پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به طور کلی پیامد این سامانه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی و احتمال ورود سیلاب از هلیل رود به سمت جازموریان است.

او به وضعیت جوی سواحل استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بارش باران در این مناطق، دریای عمان نیز مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار