امام جمعه شیراز گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان یکی از ابزار‌های مهم شکوفا کردن اقتصاد و غلبه بر تحریم‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم قوی شدن کشور، گفت: توجه بیشتر به علم و فناوری موجب شکوفایی علمی و همچنین اقتصادی جامعه خواهد شد.

او  یکی از ضرورت‌های مهم استفاده از علم و فناوری را برای شکوفا کردن اقتصاد جامعه، ایجاد نواحی علم و فناوری به عنوان مراکزی که وظیفه حمایت از نخبگان و تحصیل کنندگان دانشگاهی را از لحظه خلق ایده تا ایجاد و رشد کسب وکار دارند دانست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ایجاد چنین نواحی علمی منجر به اقتدار علمی و اقتصادی خواهد شد و دستگاه‌های مربوط، مکلف به ایجاد مرکز علم و فناوری در شیراز شده اند.

آیت الله دژکام گفت: با ایجاد ناحیه علم و فناوری می‌توان از جوانان خلاق حمایت و زمینه اشتغال و نوآوری را فراهم کرد که لازمه این کار پیگیری مسئولان شهری، شورای شهر و شهرداری شیراز است.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: با قول‌هایی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز داده اند قرار شده همانند تهران ناحیه علم و فناوری در شیراز راه اندازی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از مسوولان خواست نسبت به آسیب‌دیدگان اجتماعی از جمله بی‌خانمان‌ها در فصل سرد بیش از پیش توجه داشته و مسوولیت پذیر باشند.

آیت الله دژکام اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا باید توجه بیشتری به آسیب‌دیدگان اجتماعی شود و پویش حمایت از بی خانمانان که پارسال در استان ایجاد شد همچنان ادامه دارد، اما با این حال همه موظفند بیش از پیش نسبت به آسیب دیدگان اجتماعی مسوولیت پذیر باشند.

امام جمعه شیراز در خصوص حوادث اخیر نیز گفت: پس از رخداد‌های اخیر که در کشور شاهد بودیم کشور‌های غربی به همراهی آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران از هر طریقی بودند و رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند که برخی با ظاهر آراسته به دنبال ضربه زدن از راه دوستی به ایران هستند.

او افزود: آلمان، انگلیس و فرانسه با این که ظاهرشان عوض شده است، اما از خصومت ورزی و رفتار‌های ناپسند دست برنداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.