امام جمعه موقت همدان گفت: مسئولان دنبال رو آمریکا و اروپا نباشند، زیرا بعد از ۶ سال چیزی نصیب کشور نشد.

مسئولان دنبال رو آمریکا و غرب نباشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  آیت‌الله محمد محمدی قائینی ام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدانام با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم در سپاه پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار دادند و این کشور نیز نتوانست هیچ غلطی بکند گفت: به مسئولان توصیه می‌کنم به دنبال آمریکا و اروپا نروند، زیرا ۶ سال رفتیم و چیزی نصیب کشور نشد.

او  با بیان اینکه آدم عاقل از هوا‌های نفسانی دوری می‌کند اظهار کرد: توجه به نفس انسان را از انسانیت دور می‌کند و او را به موضوعات غیرضروری پایبند می‌کند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه توشه ما برای آخرت تقواست افزود: یادمان نرود که مسافرتی ابدی در پیش داریم و باید توشه لازم که همان تقواست را به اندازه کافی ذخیره کنیم.

او  با بیان اینکه با دست خالی نمی‌توان به این سفر ابدی رفت، توجه به امور دینی و خدمت خالصانه به خلق خدا را بسیار راهگشا دانست.

قائینی با اشاره به اینکه منافقین به دنبال از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند ادامه داد: مردم ایران اسلامی در مناطق مختلف در مقابل منافقان و معاندان ایستادگی کرده‌اند و همین منش نیز جزو استراتژی همیشگی ملت ایران است.

امام جمعه موقت همدان  با اشاره به روز گمرک و تبریک این روز به دست‌اندرکاران در این مجموعه خاطرنشان کرد: مسئولان گمرک باید به دنبال حل مشکلات مردم باشند و کالا‌هایی که انبار‌ها مانده و مورد نیاز مردم است را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

او به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نیز اشاره کرد و گفت: حوزویان و سخنرانان باید بیشتر به مباحث معرفتی و شناختی بپردازند و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) را برای مردم تشریح کنند.

قائینی در ادامه ضمن اینکه از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند اظهار کرد: امروز باید منابع آب‌های زیرزمینی را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت همدان به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته پرداخت و افزود: پایگاه نظامی عین‌الاسد یک پایگاه آمریکایی تمام‌عیار است که با ۴ تا ۵ هزار سرباز، تجهیزات بسیاری دارد، اما با سیلی دست خدا فروپاشید.

محمدی‌قائینی با بیان اینکه بر اساس مدارک، تصاویر و فیلم‌ها حمله سپاه به این پایگاه صد‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت تأکید کرد: هیچ کشوری در دنیا حتی فکر ضربه زدن به آمریکا را هم از سر نمی‌گذراند، اما ایران در عمل این کار را انجام داد.

او با بیان این مطلب که فرزندان این مرز و بوم در سپاه پایگاه نظامی آمریکا را زدند و این کشور نیز نتوانست هیچ غلطی بکند گفت: این در حالی بود که دشمن تهدید کرده بود ۵۲ نقطه ایران را می‌زند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ترامپ بعد از این اتفاق ۱۰ ساعت حرف نزد تصریح کرد: وقتی هم به تلویزیون آمد، لکنت زبان گرفت و رنگش پریده بود.

قائینی با بیان اینکه خداوند متعال این قدرت را به ملت ایران ارزانی داشته و باید قدر آن را بدانیم تصریح کرد: به مسئولان توصیه می‌کنم به دنبال آمریکا و اروپا نروند، زیرا ۶ سال رفتیم و هیچ چیز نصیب این کشور نشد.

امام جمعه موقت همدان  خطاب به مسوولان با بیان اینکه اگر، ولی امر را قبول دارید به سخنانش عمل کنید اظهار کرد: ۶ سال فرصت‌سوزی بس است، دیدیم که دشمن در این مدت چه کار‌هایی علیه کشور انجام داد.

او با اشاره به اینکه دشمن با دین ما مشکل دارد بنابراین دست از سر ما برنخواهد داشت، گریزی به تحولات منطقه زد و با بیان اینکه این روز‌ها در عراق یوم‌الله است افزود: مردم عراق هم می‌خواهند مانند ایران با عزت و قدرتمند باشند، آن‌ها دیگر نمی‌خواهند ذلت را تحمل کنند و زیر پرچم آمریکا باشند.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: مردم عراق دریافته‌اند که راه پیشرفت و تعالی در خدامحوری و بیرون راندن دشمن به ویژه آمریکا از خاک کشورشان است.

قائینی  با بیان اینکه استقامت هزینه دارد، اما هزینه آن کمتر از زیر سلطه دشمن بودن است ادامه داد: لبنان از این مساله تبعیت کرده و امروز از دست اسرائیل غاصب کاری برنمی‌آید، فلسطین و یمن نیز این راه را در پیش گرفته‌اند که به بی‌تردید پایان آن نیکی و امید است.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.