رئیس دستگاه قضا گفت: اقتضای ایران قوی، اقتصاد و اقتدار قوی است و باید با ساخت اقتصاد قوی در برابر دشمن صف آرایی کنیم.

نگاه مدیریت اسلامی، دوست داشتن مردم است/  اقتضای ایران قوی، اقتصاد و اقتدار قوی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیس دستگاه قضا در  جلسه شورای اداری استان یزد گفت: مدیر در فرهنگ دینی و نظام اسلامی قبل از هر چیز و هر کس خود را در محضر خدا  می بیند و این تفاوت اصلی مدیریت در نظام اسلامی از سایر مدیریت ها است.

او افزود: نگاه مدیریت اسلامی، دوست داشتن مردم است و لازمه دوست داشتن مردم، محبت الله است و این دوست داشتن زمینه قرب الی الله را فراهم می کند از این رو نظارت و حسابرسی در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: انتخابات نیز در نظام اسلامی از سایر نظام ها متفاوت است و شاخصه ی اصلی آن تکلیف مداری است که باید برای این مفهوم الگوی متناسب با آن طراحی شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به چهره ی روحانی و درخشان آیت الله صدوقی به عنوان مدیر دینی در یزد، گفت: استان یزد با این ویژگی ها شناخته شده است.

او اقتضائات ایران قوی را اقتصاد قوی و اقتدار قوی دانست و اظهارداشت: دشمن تصور می کند با تکانه های اقتصادی می تواند به ما ضربه بزند بنابراین باید با ساخت اقتصاد قوی در برابر دشمن صف آرایی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به موضوع آب شرب یزد اشاره کرد و گفت: با مدیریت صحیح  می توان از همین میزان آبی که در منطقه وجود دارد، استفاده بهینه کرد و استان یزد به همراه سه استان مجاور در کارگروه آب می توانند با مدیریت آب، کمبود ها و مشکلات را مرتفع کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به آمار بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر به استان یزد گفت: این میزان مهاجرت اقتضای یک مدیریت راهبردی دارد و مسئولان استان باید راهبرد روشنی را در نظر گرفته و خلا‌های قانونی و مسائل فرهنگی این موضوع را مد نظر قرار دهند.

رئیسی، همکاری و هماهنگی مسئولان استان یزد را زمینه حرکت و پیشرفت بیان کرد و این موضوع را نعمتی دانست که باید با پرهیز از حاشیه ها الگویی برای همکاری در دیگر استان ها باشد.

او با بیان اینکه مدیران باید سه اصل مهم مسئولیت پذیری، مبارزه با فساد و شفافیت را  مد نظر قرار دهند، گفت: وظیفه داریم از مدیر شجاع و جسور که کار را با جسارت دنبال می کند حمایت کنیم و ما با مدیریت قوی در اقتصاد به اقتصاد قوی می رسیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به فعال نبودن نیمی از ظرفیت های معدنی استان یزد، از استاندار و سازمان بازرسی خواست موضوع را پیگیری کنند تا استان یزد دیگر شاهد بیکاری نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی خواست موضوع فولاد میبد و شیرکوه را بررسی و پیگیری کند.

او با تأکید بر لزوم توسعه صنعت گردشگری در یزد، اظهارداشت: باید توجه داشت که توسعه گردشگری به معنای افزایش ولنگاری نیست.

حجت الاسلام رئیسی همچنین بر حمایت از سازمان های مردم نهاد و سمن ها وشفاف سازی ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت حفظ و صیانت از دارالعباده و دارالعلم تاکید و تصریح کرد: وظیفه امروز مردم یزد حفظ و ارتقای این فرهنگ با کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از هجمه های فرهنگی بیگانگان است.


بیشتر بخوانید: امروز کشور در امن ترین زمان خود است/ فرهنگ اصیل مردم نباید مورد تهدید قرار گیرد


انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار