نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مقاومت یک راهبرد عقلایی و منطقی به شمار می‌رود.

مقاومت یک راهبرد عقلایی و منطقی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم گرامیداشت شهدای سانحه هواپیمایی ضمن قدردانی از مردم شریف همدان برای حضور پرشکوه در مراسم تشییع شهدای این سانحه بیان کرد: مقاومت از مفاهیمی است که نیازمند توضیح و تبیین دارد و یک راهبرد عقلایی و منطقی به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه هنوز ابهاماتی در رابطه با سانحه هواپیمایی وجود دارد افزود: اگر چه نیرو‌های مسلح بحث خطای انسانی را مطرح کرده‌اند، اما فرضیه‌های قابل توجه دیگری وجود دارد که انشاءالله این ابهامات برای مردم و خانواده‌های شهدا مشخص خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه جانفشانی شهدا را در مسیر تحقق مقاومت دانست و تصریح کرد: در دوران حکومت امام علی (ع) دشمن داخلی و خارجی به شدت به سرزمین اسلام هجوم آوردند به طوری که معاویه خارج از منطقه و جنگ جمل و خوارج از داخل منطقه را تحت فشار قرار داده بودند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه چهار سال و ۹ ماه از حکومت حضرت علی (ع) همراه با جنگ و درگیری بود ادامه داد: ایشان پس از ۲۵ سال خانه‌نشینی و ورود به حکومت بیش از چهار سال جنگید، چراکه باید برای رفع موانع ابتدایی و مشکلات اجتماع می‌جنگید و بعد از آن عدالت‌گستری می‌کرد.

او با اشاره به اینکه جنگ صفین ۱۸ ماه طول کشید و در این مدت حضرت علی (ع) در جنگ با معاویه بود گفت: پیش از انقلاب اسلامی حکومت اسلامی وجود نداشت، تنها در طول یک‌هزار و ۴۰۰ ساله گذشته تنها در یک برهه بسیار کوتاه شاهد ظهور و بروز حکومت آل بویه به عنوان حکومت محلی در قرن پنجم بودیم که آن هم به معنای واقعی حکومت اسلامی نبود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حکومت صفویه نیز به عنوان حکومت سلطنتی بود و حکومتی مبتنی بر ولایت الهی نداشتیم بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «خداوند حکومت و امر خود را به شما ارث داده و یک فرصت برای جامعه ایجاد کرده است».

آیت الله شعبانی در ادامه افزود: امروز فرصت خوبی برای تعالی مادی و معنوی در اختیار ما قرار داده شده است، چون نگاه انقلاب صرفا بحث اسلام و آخرت نیست بلکه دنیای مردم نیز باید تامین شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: در مواضع رهبری و حضرت امام (ره) در تشریح حکومت اسلامی به اقتصاد و فرهنگ اشاره شده است، از همین رو اسلام دین دنیا و آخرت است به طوری که نه می‌شود آن را دین دنیایی صرف یا دین آخرتی محض دانست.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای تامین دنیا و آخرت مردم مسلمان یک فرصت است ادامه داد: تفاوت حکومت اسلامی با حکومت‌های سکولار در تامین دنیا و آخرت مردم همراه با هم است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه مسوولان جمهوری اسلامی باید از فرصت عظیمی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده استفاده کنند اظهار کرد: خداوند متعال علاوه بر نگاه اجتماعی در انقلاب اسلامی یک فرصت نیز به من و شما داده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خداوند فرصت داده در مسابقه خوبی‌ها و مغفرت خودی نشان دهیم تصریح کرد: خداوند متعال در فرصت مناسب به من و شما وقت داده است.

او خطاب به مردم گفت: کمر همت ببندید، اهل مقاومت باشید و عزتمداری در جامعه را پیش ببرید، زیرا انسان با خوشگذرانی به جایی نمی‌رسد.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم تنبلی است ادامه داد: مسیر پیشرفت با همت بلند و عزم راسخ میسر می‌شود چنانچه شهیدسلیمانی شبانه‌روز در عرصه بود تا بدان جا که ساعت یک نیمه شب ترور شد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: افراد زیادی هستند که شبانه‌روز از خواب، جوانی و آسایش خود گذشته‌اند که من و شما آرامش و امنیت داشته باشیم.

او بیان کرد: فردای قیامت که پرده کنار رفت مشخص خواهد شد چه زحماتی کشیده شده و امنیت کنونی در این مرحله پرخطر چقدر مدیون سلیمانی‌هاست.

آیت الله شعبانی  با بیان اینکه داعش برای گرفتن همه منطقه آمده بود و به اعتراف خود آن‌ها سردارسلیمانی مانع از تحقق این برنامه شد ادامه داد: داعشی‌ها جماعتی بودند که به زن و بچه و خانواده خود هم رحم نمی‌کردند.

امام جمعه همدان خدامحوری و توسل سردار سلیمانی را باعث ماندگاری‌اش دانست و با بیان اینکه امروز می‌بینیم فرمانده سنی‌مذهب هم زیارت عاشورا می‌خواند خاطرنشان کرد: این فرمانده به سفارش سردار که به نیرو‌های خود توصیه کرده بود، زیارت عاشورا بخوانند، به این کار اقدام می‌کند.

او با بیان اینکه این تفکری است که در مقابل اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را حفاظت می‌کند گفت: امروز ما پس از ۴۰ سال جایگاهی برجسته در قدرت و امنیت منطقه به دست آورده‌ایم.

آیت الله شعبانی  با بیان اینکه جوانان باید تاریخ معاصر به ویژه از مشروطیت تا امروز را مطالعه کنند اظهار کرد: پس از مشروطیت، شیخ فضل‌الله نوری یک مجتهد تمام‌عیار را به دار کشیدند، اما امروز انقلاب اسلامی به اوج قله‌های عزت و افتخار رسیده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی نسلی پرورش داده که تمام حسنات را دارد افزود: پیش از انقلاب اسلامی جامعه شیعه جرأت نمی‌کرد پاسخ اهانت یک یهودی به روحانی‌اش را بدهد، اما امروز به برکت انقلاب، مردم صاحب عزت و کمال هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار