معاون مدیرکل دفتر کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت کشور مطرح کرد؛

بادام زمینی درصورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌تواند به یک محصول صادراتی ویژه تبدیل شود

معاون مدیرکل دفتر کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت کشورگفت: بادام زمینی درصورت فراهم شدن زیرساخت‌های فرآوری و بسته بندی استاندارد می‌تواند به یک محصول صادراتی ویژه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ناصرقدسی معاون مدیرکل دفتر کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت کشور در کارگروه تجاری سازی بادام زمینی، گفت: بادام زمینی درصورت فراهم شدن زیرساخت‌های فرآوری و بسته بندی استاندارد می‌تواند به یک محصول صادراتی ویژه تبدیل شود.

او افزود: در حال حاضر مهم‌ترین خشکباری که در سبد صادرات کشور قرار دارد، پسته و انجیر است.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم گفت: با توجه به اینکه بادام زمینی با نام گیلان و آستانه اشرفیه عجین شده، برای توسعه تجارت و بهره برداری از این محصول در وزارت صمت، میز کالایی بادام زمینی تشکیل شده است.

اوافزود: با توجه به مرکزیت کشت و فرآوری این محصول در آستانه اشرفیه، کارگروه آن در این شهرستان تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: افزایش سطح زیرکشت، افزایش بازده زمین‌های کشاورزی و فرآوری صنعتی بادام از مهم‌ترین اهداف این کارگروه است.

یونس محمودی فرماندار آستانه اشرفیه هم افزود: کشت بادام زمینی در این منطقه سابقه ۷۰ ساله دارد و در حال حاضر ۲ هزارو پانصد هکتار از زمین‌های آستانه اشرفیه به کشت بادام زمینی اختصاص دارد.

اوافزود: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن بادام زمینی در آستانه اشرفیه تولید و به بازار‌های مصرف عرضه می‌شود.

محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه هم با تاکید بر لزوم توجه ویژه به این محصول تصریح کرد: آستانه اشرفیه با وجود ده‌ها کارگاه فرآوری بادام زمینی علاوه براینکه نخستین مرکز کشت این محصول در کشور است، به مهم‌ترین مرکز فرآوری بادام زمینی در کشور هم تبدیل شده است.

 

انتهای پیام / ق

برچسب ها: محصول کشاورزی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.