محمود عباس: اروپا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند

تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل مواضع فرانسه در حمایت از راه حل تشکیل ۲ کشور در فلسطین اشغالی تقدیر کرده و خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی اروپا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فلسطینی (وفا)، محمود عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر خود در رام الله با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره تحولات مربوط به فرایند سیاسی حل مسئله فلسطین و مسائل منطقه گفت‌وگو کرده و خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشورهای اتحادیه اروپا شد.

محمود عباس از امانوئل مکرون به دلیل مواضع فرانسه در حمایت از ایجاد صلح بر اساس راه حل تشکیل ۲ کشور در فلسطین و حمایت از  قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی در این باره، تقدیر کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «سرپیچی اسرائیل کار را به بن بست کشانده است. به خصوص پس از مواضع جانبدارانه دولت آمریکا از رژیم اشغالگر که موجب شده آمریکا نقش خود را به عنوان تنها میانجی‌گر در فرآیند سیاسی حل مناقشه از دست بدهد.»


بیشتر بخوانید: مخالفت محمود عباس با زیاده خواهی‌های جدید رژیم صهیونیستی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های مقاومت گریخت + فیلم


محمود عباس افزود: «فلسطینی‌ها امیدوارند اروپایی‌ها و از جمله فرانسه که به راه حل تشکیل دو کشور اعتقاد دارند، تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف را به رسمیت بشناسند، زیرا تنها راه واقعی خروج از تنگنا و نجات راه حل تشکیل دو کشور است و امید ملت فلسطین را به امکان تحقق صلح و ثبات بازمی‌گرداند.»

امانوئل مکرون نیز مدعی حمایت فرانسه از فرایند سیاسی مبتنی بر راه حل تشکیل دو کشور برای دستیابی به صلح در منطقه شد.

رئیس‌جمهور فرانسه که برای شرکت در نشست صبح روز پنجشنبه در قدس اشغالی با عنوان پنجمین مجمع جهانی هولوکاست به فلسطین اشغالی سفر کرده است، صبح چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی دیدار کرد و بعد از ظهر هم به دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار