بهره برداری از ۱۰ موزه دفاع مقدس در دهه فجر

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۱۰ موزه جدید دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور، دهه فجر بهره برداری می‌شود.

بهره برداری از ۱۰ موزه دفاع مقدس در دهه فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  فهمیده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور ساخته و راه اندازی شده است و در دهه فجر امسال هم در ۱۰ استان دیگر به بهره برداری خواهد رسید که کانون رزمندگان و حماسه آفرینان دفاع مقدس خواهد بود.

او افزود: فرهنگ جهادی و مقاومت، مهم‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس است که این فرهنگ ناب پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهانی همچون قاسم سلیمانی تربیت کرد و امروز مشکلات جامعه تنها با فرهنگ جهادی برطرف خواهد شد.

فهمیده نوشتن کتاب خاطرات، اردو‌های راهیان نور و فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله خدمات و اهداف بنیاد معرفی کرد بیان کرد : بیشترین مخاطب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جوانان هستند بطوریکه ۷۰ درصد مسافران راهیان نور نیز از این قشر جامعه هستند.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و موزه دفاع مقدس نیز از جمله اهداف مهم بنیاد است که امیدواریم ساخت آن تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

فخر مدیر کل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ۱۵۳ شهید گمنام در ۴۹ نقطه استان تدفین شده اند و اعتبار خوبی برای ساخت المان شهدا به استان اختصاص یافته و امیدواریم تا سال آینده مقبره شهدای گمنام نیز با کمک سایر ارگان‌ها ساخته شود.

او ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ هزار سند از جمله عکس و فیلم در سامانه مآوا بارگذاری و سه کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان استان نیز نوشته شده است.

در پایان از خدمات سرهنگ فخر تقدیر و سرهنگ غلامرضا فلاحی نیز به سمت مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی منصوب شد.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان‌های بیرجند و فردوس از جمله خدمات سرهنگ فلاحی بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار