او افزود: ۴۵ درصد از آلودگی هوای تهران سهم خودروهای فرسوده است و در ارتباط با این موضوع مکاتباتی از سوی سازمان محیط زیست با دستگاههای مختلف انجامشده تا فرآیند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سازمانی را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهند.
میرزایی قمی مطرح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تا پایان سال ۱۳۹۹، ۱۴۰ هزار گواهی اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده میبایست صادر شود که ۴۰ هزار از این گواهیها میبایست تا پیش از ۲۷ بهمن امسال صادر شود.
وی در ارتباط با آلایندگی منابع ثابت، افزود: ۳۰ درصد آلودگی هوا ناشی از منابع ثابت و نیروگاهها است که ما بر این اساس تلاش کردیم تا موضوع تولید و ذخیرهسازی مازوت را با وزارت نفت مطرح و این مشکل را رفع کنیم که تاکنون به نتیجهای نیز نرسیدهایم.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره طرح ارتقا استاندارد خودروهای سبک از یورو ۴ به ۵ نیز تصریح کرد: ما در این خصوص پیگیر پیش فروش اخیر خودروها برای تحویل آذرماه ۹۹ هستیم، زیرا تعدادی از این خودروهای پیش فروش شده هنوز مجوز یورو ۵ خود را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده اند.
او عنوان کرد: براساس بررسیهای انجام شده از سوی ستاد معاینه فنی ۶۰ درصد خودروهای تولید داخل با عمر کمتر از ۴ سال نتوانستند استانداردهای لازم را برای دریافت معاینه فنی برتر دریافت کنند.
او بیان کرد: مطالعات دانشگاهی نشان میدهد خودروهای داخل پس از ۲ سال زمان تولیدشان چهار برابر آلایندگی تولید کرده اند .
انتهای پیام/